Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fiat Professional si-a intregit gama de utilitare

Fiat Professional a marcat printr-un singur eveniment atat intrarea pe piata pick-up-urilor de o tona, prin parteneriatul cu Mitsubishi, cat si schimbarea parteneriatului cu PSA pe unul cu Renault pentru gama vanurilor de o tona, din care a iesit noul Talento, succesorul lui Scudo. De asemenea, trecerea la Euro 6 a Fiorino, Doblo si Ducato a adus si un nou look pentru vanul pentru distributie urbana Fiorino.
 

Fiat Professional a lansat luna trecuta trei noi modele de utilitare, completand astfel intreaga gama reinnoita total in numai doi ani, care poate acum raspunde oricarei cerinte, deoarece acopera toate segmentele de piata, oferind toate tipurile de caroserii, capacitati de incarcare, volume, ampatamente, inaltimi si latimi de incarcare, motorizari pe motorina, benzina sau gaz.
Cu o noua conducere de aproape un an, Fiat Professional si-a accentuat strategia de a veni cu produsele si serviciile in intampinarea nevoilor clientilor, atat a celor existenti, cat si a celor inca neconvinsi, fara de care este greu sa rezisti pe piata foarte competitiva a vanzatorilor de vehicule comerciale. Cu noile modele produse in colaborare cu Renault si Mitsubishi, Fiat Professional acopera 97% din piata de vehicule comerciale cerute de clientii din UE. Gama completa de produse alaturi de pachetul after-sales de la Mopar si sistemul de finantare de la FCA Bank pun marca italiana intr-o pozitie foarte buna pentru a-si creste cota de piata la nivel international.

Fullback aduce noi oportunitati de crestere
Cel mai nou produs intrat in gama Fiat Professional este pick-up-ul Fullback, pe platforma Mitsubishi L200, cu care compania italiana intentioneaza sa aiba o prezenta importanta la nivel mondial, pentru ca, desi in Europa segmentul pick-up-urilor detine numai 6% din piata, in Africa si Orientul Mijlociu depaseste 70%.
Numele sau provine de la cuvantul englezesc Fullback („aparator“), folosit in fotbalul american (sau rugby), sugerand robustete, agilitate, rapiditate.
Cu Fullback, Fiat Professional intra pe piata de pick-up-uri, care totalizeaza in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) circa 650.000 de vehicule pe an, reprezentand cam 22% din intreaga piata de utilitare.
Fullback are o statura sportiva, cu cabina usor inclinata inainte si consola fata redusa. Partea din fata a caroseriei pastreaza stilul celorlalte utilitare usoare Fiat, integrandu-se totodata foarte bine cu partea din spate.
Interiorul nu aduce multe noutati comparativ cu Mitsubishi L200, Fiat Fuklback fiind disponibil in doua variante de echipare, una foarte simpla, care adauga la panoul de bord functional un radio, MP3, Bluetooth si tapiterie de buna calitate. A doua aduce elemente de design si finisaje mai sofisticate, cu panou de bord in doua nuante – negru si argintiu – si tapiterie din piele.
Motorul de 2,4 l este disponibil in doua variante (150 si 180 CP), si poate fi oferit in combinatie cu o cutie manuala cu sase trepte de viteza si cu una automata cu cinci viteze.
Vehiculul poate functiona fie cu tractiune pe fata, fie cu tractiune integrala, permanenta sau cu actionare la comanda. In ultimul caz, soferul poate actiona tractiunea pe axa spate – „2H“, 4×4 – „4H“ si tractiunea integrala pentru conditii off-road extreme – „4L“. Versiunea cu tractiune integrala permanenta beneficiaza de diferential central Torsen, oferind patru moduri de conducere: „2H“, „4H“ – cu acelasi mod de actiune ca si la varinta cu tractiune semipermanenta, „4HLc“ – care cupleaza diferentialul central si distribuie cuplul in mod egal intre cele doua axe – si „4LLc“, care adauga cresterea tractiunii la viteze mici, pentru conditii off-road foarte dificile.
Fullback are 1,78 m inaltime, 1,815 m latime si un ampatament de 3 m. Lungimea difera in functie de configuratie: 5,275 m pentru modelul cu cabina extinsa (cu 1,85 m lungime de incarcare) si 5,285 m (1,52 m la interior) pentru cabina dubla. Sarcina utila depaseste o tona, iar greutatea remorcabila este de 3,5 t.

Fiat schimba PSA cu Renault
Pentru gama vanurilor de o tona, Fiat a ales Renault Trafic in locul parteneriatului cu PSA (Peugeot-Citroën). Trafic ofera o gama larga de modele, de la furgon, cabina pentru echipaj, sasiu-cabina, minibus etc., volumul util fiind de 8,6 m3, fata de 7 m3, cat avea Scudo.
Numele, Talento, provine, ca si Scudo, Ducato sau Fiorino, de la o veche moneda, sugerand valoarea comerciala adusa utilizatorilor sai. Talento face legatura intre Doblo Cargo si Ducato si permite Fiat Professional sa acopere noi volume si lungimi de incarcare cu care sa concureze pe segmentul 2P cu un ampatament de dimensiuni ideale.
Eforturile Fiat au mers numai in directia dezvoltarii unui design in linie cu celelalte membre ale familiei gamei de utilitare, misiune indeplinta de Fiat Centro Stile din Torino, si elementele de branduire ale modelului. In rest, totul este de fapt Renault Trafic, lansat acum doi ani pe piata europeana. Finisajele si tapiteria sunt identice, la fel si motorizarea de 1,6 l cu una sau doua turbine (95 pana la 145 CP), redenumita MultiJet2 EcoJet, in linie cu numele purtate de motorizarile FPT.

Fiorino aduce un face-lift, in timp ce Doblo si Ducato trec la Euro 6
O alta noutate in gama de utilitare Fiat o reprezinta noul Fiorino, cu un design nou atat la interior, cat si la exterior. Vehiculul care a pus bazele segmentului de vanuri mici, agil in orase si usor de parcat, ofera o capacitate de incarcare de pana la 2,8 m3 si poate transporta greutati de pana la 660 kg.
Cu prilejul trecerii la Euro 6, Fiorino aduce si o improspatare a exteriorului si interiorului, in linie cu dezvoltarile aduse la intreaga gama de utilitare Fiat.
Fiorino dispune de doua motorizari 1.3 MultiJet2 de 80 si 95 CP, in timp ce varianta EcoJet dispune de Stop/Start, alternator eficient, in combinatie cu o transmisie automatizata Comfort-Matic.
Toate aceste noutati au fost prezentate in cadrul unui eveniment special organizat la Torino, in cadrul caruia au putut fi conduse si modele Ducato si Doblo Cargo, deja reinnoite in 2014.
Ducato este cel mai bine vandut model produs de Fiat, fiind preferat de carosierii de caravane, peste 75% din autorulotele vandute in prezent fiind carosate pe sasiuri Fiat Ducato.
In acelasi timp, Doblo Cargo propune cea mai extinsa gama de pe acest segment, de la furgoane la vehicule speciale si chiar rulote, oferind una dintre cele mai mari capacitati de incarcare de pe acest segment (maximum 5,4 m3) si o sarcina utila de pana la 1 t.

Articole similare