Decizia autoritatilor germane de a interzice efectuarea pauzei de 45 de ore in cabina camionului, a luat prin surprindere transportatorii romani, majoritatea nefiind pregatiti cu o strategie clara in acest sens. Unii s-au gandit la inchirierea pe cont propriu sau in asociere cu mai multe firme a unor parcari private sau a unei locuinte in Germania, insa este greu de prevazut unde il va prinde pe sofer respectiva pauza. In plus, acestia considera destul de periculos sa isi lase camionul incarcat, chiar si in parcari private, nesupravegheat de sofer, in conditiile in care, pe timpul transportului ei sunt primii vinovati in fata clientilor daca se intampla ceva cu marfa. Astfel ca, prima solutie la care s-au gandit a fost evitarea cabotajului aici sau efectuarea numai a curselor directe catre Germania.
Cei pentru care Germania era pana acum solutia de scapare pentru a nu efectua pauza de odihna de 45 de ore in Italia, „ca nu e sigur“, in Austria „ca sunt prea stricti pe Euro 6“ sau in zona Mont Blanc, pentru ca „este periculos“, vor trebui acum sa gaseasca o alta solutie convenabila, mai ales ca multi dintre acestia nu au volume indeajuns de mari care sa le permita inchirierea unei parcari private sau a unei locuinte in Germania. „Circulam catre Italia, Anglia si Irlanda de Nord, iar cel mai probabil, daca se introduce legea, vom face pauza saptamanala in Austria, astfel incat sa nu fim nevoiti sa ne prinda in zona Mont Blanc. In urma cu cateva saptamani aici au ars 30 de camioane pentru ca soferii erau cazati la hotel si nu supravegheau marfa. Ca urmare, nu e vorba numai de costuri, ci si de siguranta marfurilor. In cazul de mai sus nu numai ca au fost pagube legate de marfa, ci au ars si cardurile si documentele in original, pe care asiguratorul le cere ca sa acorde despagubirile“, a precizat Daniel Rac, reprezentantul companiei maramuresene Rac Dani-Dor, dezamagit de faptul ca patronatele din Romania nu actioneaza, de exemplu, ca cele din Polonia, in sprijinul transportatorilor, dar si de faptul ca vesticii le pun piedici romanilor, cata vreme acestia muncesc pentru ei. „Facem cabotaj doar in Anglia, pentru ca in Italia sunt foarte stricti, dar corecti, in ceea ce priveste salariile. Oricum, italienii nu sunt capabili sa isi faca pe cont propriu toate exporturile, la preturi bune.“
Sergiu Suciu, de la Coser Trans, este de parere ca cei din vest vor sa distruga in special carausii romani si bulgari. „Nu e vina noastra ca avem preturi mici, pentru ca doar acestea ni se ofera. De exemplu, LKW ne oferea pentru curse pe Comunitate 0,80 euro/km, in vreme ce unei firme germane i-ar fi oferit cel putin 0,90 de euro/km. Si asta in conditiile in care un sofer din Romania poate castiga 2.000 de euro/luna, mai mult decat unul din Germania care ramane cu 1.800 de euro dupa ce isi achita taxele.“ Sergiu Suciu mai atrage atentia si asupra faptului ca in ultimul timp anumite firme din Germania, pentru a acorda curse, pun conditia ca transportatorul sa fie din …