Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Adunarea generala FORT si-a ales noua conducere si a setat obiectivele

Adunarea generala FORT si-a ales echipa de conducere pentru urmatorii patru ani si si-a stabilit strategia de actiune, in conditiile in care se anunta o perioada dificila atat pe segmentul de transport de marfa, cat si pe cel de transport de calatori. Acum, mai mult ca oricand, este nevoie de unitate, astfel ca federatia se va organiza pentru a fi mai activa in teritoriu si a transmite un mesaj clar si coerent in raporturile cu autoritatile centrale si locale.
 

Hotelul Turquoise din Venus a fost gazda adunarii generale a Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), care a avut loc la jumatatea lui iunie. Membri din toata tara au venit pe litoral in numar mare, pentru a-si alege noua echipa de conducere si a decide impreuna obiectivele perioadei urmatoare, care se preconizeaza a fi una extrem de agitata.
Noul presedinte in mandatul 2017-2021 a fost ales in unanimitate Augustin Hagiu, care va fi ajutat de o echipa de prim-vicepresedinti pe fiecare sector de activitate reprezentat in FORT. Atat la transport de marfa, cat si la transport de persoane au fost numiti colegi noi – Alin Cretu, din partea Asociatiei Bucovina, si Florin Bocai, de la AJTP Iasi.
Unul dintre principalele obiective ale adunarii generale a fost reorganizarea FORT, pentru a fi mai functionala in raport cu autoritatile publice si locale pe parte legislativa si operationala. Se vor crea astfel mai multe nuclee locale, care sa fie foarte active si sa genereze forta la nivelul federatiei. „Nu vrem sa ne scape din vedere in perioada urmatoare niciun fel de raporturi cu autoritatile locale, iar pentru asta sunt necesari reprezen-tanti in teritoriu organizati in filiale/structuri asociative, care sa cumuleze toate interesele membrilor. Si va continua politica de racolare: sprijinim infiintarea de asociatii noi, care sa se afilieze la FORT, si incercam sa avem protocoale esentiale cu operatorii de transport, care vor crea avantaje si reduceri de costuri operationale pentru ei”, a declarat noul presedinte Augustin Hagiu. „Din punct de vedere legislativ am un mare sprijin din partea vicepresedintilor care raspund de fiecare segment de activitate. Fata de mandatele trecute, acum vicepresedintii vor prelua multe dintre problemele sectorului pe care il reprezinta si impreuna ne vom putea canaliza activitatea foarte eficient.”

Obiectiv transport marfa: clarificarea statutului diurnei
Pe segmentul transportului de marfa eforturile federatiei se vor concentra pentru clarificarea statutului diurnei, in conditiile in care acest lucru ii afecteaza atat pe operatorii de transport intern, cat si pe cei de international. „Se impune o clarificare si in acest sens voi solicita o pozitie clara din partea Ministerului Finantelor si Ministerului Muncii, astfel ca in cazul unui control ANAF companiile de transport sa nu fie pasibile de sanctiuni. Sper ca vor intra in scurt timp in aplicare si normele la legea preventiei, care ajuta tot ce inseamna capital autohton cu activitate in Romania. In cazul companiilor care fac transport international situatia este dificila, pe fondul politicii protectioniste a statelor vestice, iar aici trebuie sa actionam impreuna. Am discutat o pozitie comuna cu asociatii de profil din celelalte state centrale si est-europene si suntem dispusi sa facem actiuni de protest in fata guvernelor din vest. In acelasi timp, trebuie sa impingem si autoritatile romane si reprezentantii nostri in Parlamentul European, pentru un lobby corect si eficient.“

Articole similare