Kässbohrer a deschis la Ulm a doua sa fabrica din Germania si a patra din lume, in prezenta a numerosi oficiali germani si a peste 350 de clienti si jurnalisti. Tot cu aceasta ocazie s-a anuntat extinderea gamei de semiremorci – care oricum era cea mai mare din Europa, asa cum arata reprezentantii companiei – prin lansarea a patru vehicule noi: basculanta K.SKS, prelata pentru transport de suluri de hartie K.SCP, sasiul de containere-cisterna K.SHFT si semiremorca K.SCA pentru transportul paletilor ce urmeaza sa fie incarcati in avion.
Text: Petronela Badescu
Basculanta K.SKS a fost conceputa initial pentru piata din Rusia si avea un volum de 32 m3, iar acum este disponibila si pentru Europa, in versiune de 24 m3. Aceasta are sasiu tratat cataforetic si bena foarte rezistente, ceea ce o face sa se preteze la drumuri si conditii dificile de utilizare si la temperaturi extreme, aspect dovedit de testele realizate in Rusia. Datorita cuplului cu capacitate de 11,5 t si designului unic al suprastructurii, in forma de V, vehiculul ofera o performanta foarte buna de tractiune pe sosea si o distributie optima a incarcaturii.
Prelata K.SCP X a fost conceputa pentru transport de hartie de mare valoare si ofera siguranta datorita designului unic al podelei si distributiei optime a incarcaturii. Semiremorca are doua sine montate in podea si dispozitive care permit incarcarea/descarcarea usoare si rapide, prevenind deteriorarea marginilor bobinelor. In timpul transportului sulurile de hartie sunt tinute in pozitie orizontala cu ajutorul unor opritoare din plastic. Pentru a simplifica transportul unor incarcaturi diferite sunt disponibile profile din plastic care sa completeze spatiul dintre sine si care nu doar protejeaza sinele de praf, prelungindu-le durata de viata, ci permit si transformarea sinei incastrate in podea intr-una plana, astfel incat sa se poata transporta si alte tipuri de bobine decat de hartie. K. SCP X este echipat cu sistemul patentat de ancorare a marfurilor K-FIX, care garanteaza flexibilitate in prinderea in orice pozitie a bobinelor de diverse dimensiuni.
Sasiul de containere-cisterna K.SHF T, extensibil sau nu, permite transportul oricaror tipuri de containere, nu doar standard, de 20', ci si cu diametru de la 7.450 la 7.820 mm, chiar si pe stradutele inguste din centrele oraselor. Incarcatura este intotdeauna distribuita optim si manevrarea este usoara (K.SHF T fiind conceput pentru ca incarcarea si descarcarea sa fie rapide), iar sasiul este din otel S700 MC, de mare rezistenta, dar si usor, ceea ce face ca greutatea proprie sa fie de numai 3.000 kg – asta si datorita componentelor din aluminiu.
Iar K.SCA este, asa cum declara reprezentantii Kässbohrer, un vehicul unic pe piata, conceput pentru transportul paletilor ce urmeaza sa ia calea aerului, cu 250 kg mai usor decat modelul anterior, ceea ce aduce o economie de carburant. Vehiculul are acum un design nou, cu panou fata din otel ranforsat si tratat cataforetic, care inlocuieste vechiul model din aluminiu si confera mai multa robustete. Iar sistemul patentat de ancorare K-FIX ofera 236 de puncte de prindere pe lateral, fiecare cu capacitatea de 2,5 t. Noul design propune si o functie de autocoborare, care garanteaza ca sistemele din podea care faciliteaza incarcarea si descarcarea se retrag automat sub nivelul podelei inainte ca semiremorca sa treaca la pozitia de mers, prevenind accidentele.