Parteneriatele solide vor reprezenta colacul de salvare pentru micii transportatori in fata propunerilor din Pachetul de Mobilitate, aflat in prezent in dezbatere in UE, crede Vasile Stan, administratorul firmei Sima, ce activeaza pe piata transporturilor bunurilor de valoare, un segment care, in opinia acestuia, se va dezvolta si mai mult in viitor. Pe de alta parte, problemele generate de modificarile fiscale din Romania si costurile din ce in ce mai ridicate cu soferii reprezinta alte puncte in defavoarea dezvoltarii companiilor mici, nevoite sa caute in permanenta solutii pentru a ramane pe linia de plutire.
Activa pe piata transporturilor inca din 1994, compania damboviteana Sima detine in prezent o flota de numai opt autotractoare si lucreaza ca tractionist pentru unul dintre cei mai mari operatori din Spania, specializat in transportul marfurilor de mare valoare. Pentru ca parcul auto sa fie mai competitiv in relatia cu partenerul spaniol, business-ul este realizat sub o colaborare locala alaturi de alti doi transportatori. „Ne am unit pentru a ne putea prezenta la negocieri cu mai multe camioane si avem in prezent o flota formata din 15 autotractoare“, explica Vasile Stan. Camioanele Sima parcurg o medie de 12.000 km lunar, cu incarcare din Romania, parcurgand un circuit in mai multe tari din UE timp de o luna si jumatate, unde transporta numai marfa securizata, de mare valoare, ocazional fiind realizate curse cu fructe si legume. „Schimbam soferii la 6-7 saptamani, atunci cand venim acasa cu marfa generala, restul de 80% transportam numai produse scumpe.“