Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tehnologie mai complicata pentru performante mai bune

Dupa Iveco si Scania, Volvo Trucks este al treilea producator care a trecut de cateva saptamani la productia in serie de camioane FH si FM alimentate cu gaz natural lichefiat (GNL). Pentru a oferi performante la fel de bune ca motorul diesel, Volvo Trucks a preferat sa foloseasca acelasi motor si pentru gaz, la care aprinderea se face insa cu o cantitate mica de motorina. Folosirea motorinei complica un pic tehnologia, deoarece devin necesare si un sistem SCR si un rezervor de AdBlue, dar si anumite masuri de preintampinare a oricaror scurgeri de motorina in rezervorul de gaz. In schimb, folosirea aceluiasi motor diesel simplifica procesele de productie si mentenanta.
 

Transportul pe distante lungi si cel regional, efectuat cu vehicule cu actionari clasice si combustibili traditionali, reprezinta 72% din piata europeana. Noile Volvo FH si FM LNG, puse deja pe piata, ofera aceeasi performanta ca versiunile cu motor diesel, dar emisii de CO2 scazute in mod semnificativ, de la 20% (GNL), pana la 100% (biogaz). Consumul de combustibil este cu 15-25% mai mic decat cel al motoarelor cu gaz conventionale, iar cel de AdBlue cu 20%.

Articole similare