Pentru a-si atrage si motiva angajatii, multe companii apeleaza la platforme precum BenefitOnline.ro, un magazin online din care angajatii au posibilitatea de a opta singuri, in limita unui buget stabilit de angajator, pentru anumite beneficii extrasalariale. Prin intermediul platformei BenefitOnline.ro, care cuprinde in prezent circa 75.000 de angajati din peste 200 de companii, angajatii pot opta pentru tichete de masa, de transport, contributii la asigurari private sau de viata, dar si pentru beneficii din zona smart experience (sa traga cu pusca sau sa navigheze).
Cele mai accesate beneficii extrasalariale pe care angajatii le-au ales in 2017 au fost din categoria celor deductibile: tichetele de masa (52% din bugetele cheltuite in platforma BenefitOnline.ro), cadourile oferite sub forma de carduri cadou la retaileri importanti, tichete sau vouchere de cumparaturi etc. (aproape 24%), decontarea serviciilor de transport in comun sau a carburantului (10,5%), urmand voucherele de vacante. Abia pe pozitia a cincea se situeaza pensiile facultative (pilonul 3), urmate de activitatile din zona sport & wellness si sanatate. Potrivit studiului publicat de BenefitOnline.ro, cu toate ca femeile si barbatii au aratat interes similar pentru mare parte din beneficii, in anumite situatii, optiunile s-au diferentiat, femeile fiind atrase mai mult spre cadouri si cursuri profesionale, in vreme ce barbatii au investit mai mult in vacante in Romania si pensii private. De asemenea, optiunile angajatilor au fost diferite si in functie de generatia din care fac parte. Toti angajatii, indiferent de varsta, isi doresc cadouri, servicii de sanatate sau transport, in egala masura, insa angajatii din generatia Y sunt motivati mai mult de cursuri profesionale si limbi straine si de vacante in Romania, iar cei din generatia X (intre 38 si 48 de ani) au investit mai mult in pensii private si vacante.
Cand angajatii achita cu banii lor beneficiile voluntare care reprezinta diverse oferte si reduceri negociate direct de BenefitOnline.ro, la diversi furnizori, abonamentele si activitatile de sport & wellness domina alegerile, cu 39% din totalul optiunilor, urmate de produse fashion & beauty (20%), gadget-uri IT si abonamente telecom (14%), oferte la restaurante & cafenele, activitati pentru timp liber si hobby, servicii medicale si auto.
Angajatorii au cheltuit peste 46 de milioane de lei pentru beneficiile pe care angajatii le-au ales in 2017 in platforma BenefitOnline.ro, mai mult decat dublu fata de anul precedent. Sumele acordate lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajatilor variaza intre 150 si 750 de lei, iar industriile care acorda cele mai mari beneficii sunt: IT (valoarea medie lunara a fost de 380 de lei/angajat), call center (370 de lei), productie (320 de lei), servicii (275 de lei), serviciile financiare (220 de lei) si retail (170 de lei).