Potrivit ACEA, in 2018 cererea de vehicule comerciale in UE s-a majorat cu 3,2% fata de 2017, marcand al saselea an consecutiv de crestere. Aproape 2,5 milioane de vehicule comerciale au fost inmatriculare in intreaga UE, reprezentand cel mai mare volum din 2007 incoace. Cererea a scazut in Italia (-4,1%) si Marea Britanie (-1,9%), dar Spania (+6,5%), Franta (+4,9%) si Germania (+4,6%) au avut rezultate foarte bune in 2018. De asemenea, in Romania evolutia a fost pozitiva, de la 23.160 de unitati in 2017, la un total de 25.812 de vehicule inmatriculate (+11,5%).
Anul trecut, inmatricularile de vehicule utilitare usoare noi (LCV), de pana la 3,5 t, au depasit doua milioane de unitati, pentru prima data din 2007 (+3,1% fata de 2017). Spania (+7,8%), Germania (+5,4%) si Franta (+4,6%) au raportat cresteri, in timp ce solicitarile pentru vanuri s-au contractat atat in Marea Britanie (-1,3%), cat si in Italia (-6%). In Romania, pe acest segment, cresterea a fost de 9,8%.
Pe segmentul vehiculelor comerciale grele (HCV), de 16 t, au fost inmatriculate in UE 305.811 de unitati noi pe tot parcursul anului trecut, cu 3,1% mai mult decat in 2017. Marea Britanie (-5,4%) si Spania (-4,2%) s-au confruntat cu scaderi, in vreme ce Franta (+9,1%), Italia (+5,0%) si Germania (+3,1%) au contribuit in mod pozitiv la cresterea totala inregistrata in UE. Si Romania a pus umarul, raportand un plus de 14,3%.
Rezultatele pe segmentul vehiculelor utilitare medii si grele (MHCV) au fost diferite pe cele cinci piete cheie ale UE. Astfel, daca Franta (+8,1%), Italia (+5,1%) si Germania (+2,9%) au inregistrat rezultate pozitive in 2018, cererea de camioane a scazut in Marea Britanie (-4%) si Spania (-2%). In Romania, pe acest segment cresterea a fost de 13%.