Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) i-a trimis o scrisoare deschisa Presedintelui PE, Antonio Tajani, prin care ii cere acestuia sa sesizeze Comitetul Consultativ pentru conduita deputatilor, in baza art. 8 al Anexei I din Regulamentul de Procedura, privind un grav conflict de interese care ar exista in cazul eurodeputatului Ismail Ertug. Asociatia arata ca acesta are calitatea de raportor al Pachetului Mobilitate 1 pentru regulamentele ce privesc exclusiv companiile de transport, respectiv regulamentul (EC) 1071/2009/CE si regulamentul (EC) 1072/2009, in acelasi timp fiind si membru al sindicatului VERDI (Vereinte Dienstleistungs-gewerkschaft), cea mai mare uniune sindicala a soferilor profesionisti din Germania si din Europa. „Este inadmisibil ca un membru al celui mai mare sindicat al soferilor din Europa sa aiba calitatea de raportor pentru regulamente din Pachetul Rutier ce privesc exclusiv activitatea companiilor de transport din Uniunea Europeana. Mai mult, deputatul Ismail Ertug are si calitatea de coordonator in Comisia de Transport si Turism din partea grupului S&D, astfel ca influenta sa politica in procesul legislativ este cu atat mai mare“, se arata in scrisoarea trimisa de APTE 2002 Presedintelui Parlamentului European. „Avand in vedere atitudinea nerabdatoare a domnului Ismail Ertug privind urgentarea nelegala a intregului Pachet Rutier 1 spre adoptare in plenul Parlamentului European (cu toate ca in data de 10 ianuarie 2019 doua rapoarte s-au respins in comisia TRAN), nemultumirea multor deputati S&D care s-au plans de-a lungul timpului ca acesta, in calitate de coordonator in comisia TRAN, nu se consulta cu ei in cadrul grupului politic S&D (a se vedea reactia lui Boguslaw Liberadzki in sedinta TRAN din data de 29 ianuarie 2019), dar si divizarea pe care a creat-o in cadrul grupului social democrat din Parlamentul European din cauza urgentarii spre plen a Pachetului Rutier (divizare care s-a vazut in sedinta intregului grup S&D din data de 6 februarie 2019 – prezidat de Udo Bullmann) si apartenenta sa la o mare uniune sindicala a soferilor, solicitam sa se verifice toate aspectele legate de acest conflict de interese, sa se ia masurile prevazute de Codul de Conduita si sa i se retraga calitatea de raportor.“
In scrisoarea catre Tajani, APTE 2002 mai precizeaza ca un membru VERDI, in calitate de reprezentant al angajatilor, nu ar trebui sa faca regulamente pentru angajatori. „VERDI din Germania nu ar trebui lasat sa faca legi pentru companiile din UE. Regulamentele (EC) 1071/2009/EC privind exercitarea ocupatiei de operator de transport si (EC) 1072/2009 privind normele comune pentru accesul la piata transportului rutier international de marfuri privesc exclusiv operatorii de transport, astfel ca aceste Regulamente nu ar trebui intocmite de sindicatele soferilor.“