Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Austria a prelungit interdicția de a circula în weekend în timpul sezonului de schi pe una dintre cele mai aglomerate rute comerciale din UE, vizând exclusiv operațiunile de tranzit de mărfuri. Acest lucru sfidează și mai mult principiul liberei circulații a mărfurilor în UE, doar pentru a face loc iubitorilor de schi. Comisia Europeană trebuie să se asigure că Austria respectă principiile fundamentale ale UE.

În ultimii ani, industria UE de transport rutier de mărfuri și de logistică a subliniat în mod repetat situația dificilă a tranzitului în Tirol, solicitând Comisiei Europene să ia măsuri împotriva restricțiilor de tranzit impuse de Austria pe coridorul Brenner pentru încălcarea legislației UE.

Pe 25 ianuarie, guvernul federal austriac a emis o interdicție de circulație a camioanelor pentru tranzitul pe autostrada A10 Tauern, începând de vineri la ora 13:00 și acoperind tot weekendul. Aceasta a devansat, cu 24 de ore, interdicția anterioară de weekend, începând de sâmbătă la prânz. 

Motivul oficial al interdicției suplimentare de circulație este volumul mare de trafic datorat schiorilor care se deplasează către zonele de schi în aceste zile.

Într-o scrisoare adresată comisarilor UE Thierry Breton și Adina Vălean, IRU și asociațiile naționale de transport rutier din întreaga Europă au solicitat Comisiei Europene să acționeze împotriva Austriei pentru a forța respectarea normelor și principiilor fundamentale ale UE.

Raluca Marian, director de advocacy pentru UE al IRU, a declarat: “Industria transporturilor rutiere din UE este extrem de îngrijorată de această interdicție suplimentară de circulație pe una dintre cele mai aglomerate rute comerciale din UE. De data aceasta nu putem descrie motivul decât ca fiind “frivol”. Austria penalizează lanțurile logistice și șoferii din UE care trebuie să tranziteze teritoriul său în favoarea călătoriilor de schi din weekend.”

Interdicția nu numai că este discriminatorie, deoarece traficul local este exceptat, dar arată, de asemenea, un dispreț total față de șoferi, închizându-le accesul la un coridor esențial al UE chiar atunci când aceștia trebuie să se întoarcă acasă pentru weekend. Acest lucru este complet împotriva spiritului principiilor pieței unice a UE și a normelor din Pachetul Mobilitate 1, care vizează îmbunătățirea condițiilor de lucru ale șoferilor. Sezonul de schi nu este singura perioadă cu mult turism.

„Ce urmează? Interdicții extinse care blochează șoferii și mărfurile în timpul verii pentru a se adapta la drumețiile montane? Asistăm la o extindere constantă și neîngrădită a interdicțiilor de circulație în tranzit în Austria. Acest lucru creează un precedent nefericit pentru ca și alte state membre să facă același lucru, pe baza unor motive naționale înguste, dacă știu că Comisia Europeană nu face nimic pentru a menține libera circulație a mărfurilor, așa cum prevăd tratatele UE”, a declarat Raluca Marian, director de advocacy pentru UE al IRU.

De asemenea, este de remarcat faptul că regulamentul a fost publicat în Monitorul Oficial Federal pe 25 ianuarie și a intrat în vigoare în ziua următoare. Publicarea interdicțiilor de circulație a camioanelor în termen scurt – fără niciun motiv de urgență – a devenit o practică obișnuită în Austria. Acest lucru îngreunează grav capacitatea șoferilor și a companiilor de a ajusta rutele și operațiunile în consecință, ca să nu mai vorbim de căutarea de opțiuni alternative de ultim moment în transportul combinat.

O scrisoare oficială a Comisiei Europene confirmă faptul că Austria încalcă în mod regulat așa-numitul “Regulament Strawberry” privind libera circulație a mărfurilor, deoarece nu își respectă obligațiile de informare cu privire la interdicțiile de circulație introduse în scurt timp. Cu toate acestea, Austria continuă să anunțe interdicții de circulație în scurt timp. “Este timpul ca Comisia Europeană să își asume responsabilitatea și să acționeze împotriva Austriei pentru a pune capăt libertății sale de a impune interdicții de circulație pentru camioane fără o justificare solidă. Trebuie să asigure respectarea de către Austria a normelor UE și a principiilor Tratatului privind funcționarea Uniunii Europene”, a conchis Raluca Marian.

sursa foto: IRU

Obligată de UE prin prisma Pachetului Mobilitate 1 să modifice legislația privind sancțiunile acordate firmelor de transport, România va regândi strategia de control a ISCTR, a declarat Marius Alban, specialist Direcția de Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, în cadrul webinar-ului organizat de Tranzit pe problema Pachetului de Mobilitate și a Directivei Detașării.

Legislația privind Pachetul Mobilitate 1 va fi transpusă unitar, la nivelul statelor membre, care încă lucrează la proiecte pentru a fi gata pe 2 februarie. Din păcate, sunt prea puține aspecte lăsate lalatitudinea statului membru, în special aplicarea unor cerințe suplimentare legate de sediul operatorului, ceea ce nu este cazul contestării din perspectiva României, dar și aspecte care țin de partea de control, modificarea Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012. „Vom regândi puțin strategia de control a ISCTR și felul de a face control în trafic, cu axare pe controlul la sediu și pe operatorii care, într-adevăr prezintă un risc în piață. Deci nu mai facem controale cum vrem și când vrem, control la sediu – regula, control în trafic – unde e cazul și bazat pe sistemul de management al riscului. Vom regândi și modul de întocmire a proceselor verbale în momentul în care vom modifica HG 69 01/02/2012, privind cadrul sancționator, tot din perspectiva unui control mai coerent și mai fluid“, a declarat Marius Alban în cadrul webinar-ului organizat de Tranzit, miercuri, 26 ianurie, pe problema Pachetului de Mobilitate și a Directivei Detașării.

La webinarul Tranzit au mai participat, printre alții, Roxana Ilie (UNTRR) și Sebastien Schmitt (Move Expert).