Prezenta la Expo Tranzit, compania israeliana Trucknet propune pietei romanesti de transport o solutie simpla prin care transportatorii isi pot completa cursele de legatura, care uneori vin si cu un rulaj cu camionul descarcat. Tocmai aceasta componenta lipsa din traseu este vizata de solutia Trucknet, care prin platforma proprie conecteaza transportatorul cu marfa potrivita pentru ca sa nu mai ruleze „pe gol“, iar pentru fiecare alocare transportatorul este tarifat cu 5% din valoarea cursei. Solutia functioneaza ca un ecosistem ce integreaza toate solutiile de optimizare disponibile pe piata, pentru a minimiza pierderile companiilor de transport.
Trucknet isi propune sa revolutioneze piata globala de transport prin furnizarea unei solutii de optimizare a resurselor, cu impact asupra componentelor financiare si de mediu. Solutia a fost lansata in 2016 si reprezinta Israel in COP21, Forumulul International de Inovatie pentru reducerea amprentei de carbon. Desi bazele Trucknet au fost puse in Israel, activitatea a debutat in Franta, tara ce reprezinta pentru companie o poarta deschisa catre Europa.
Pentru majoritatea firmelor de transport, optimizarea curselor este realizata in-house, managerul flotei analizand doar propriul parc, fara a privi piata in ansamblu. In Europa, 27% dintre camioane circula „pe gol“, procentul fiind in crestere, iar daca se analizeaza cu atentie si capacitatea de incarcare a camionului acesta poate sa creasca. „In SUA, vorbim de 36%, iar in Asia si zona Pacificului este de 40%. Vorbim de pierderi de 780 de miliarde de dolari anual, iar situatia acesta este in crestere. Pierderile sunt foarte mari, profitul fiind si el diminuat, plus impactul asupra mediului“, a explicat Hanan Fridman CEO & co-founder Trucknet.
Logistica este o piata imensa pentru economia globala, cu o crestere estimata de 19% pana in 2030. „Viziunea noastra este sa revolutionam piata transporturilor din punct de vedere economic si al mediului. Solutia a fost lansata in 2016 si este deja prezenta in trei tari“, a completat Hanan Fridman.
CEO-ul Trucknet a folosit exemplul unui transportator care incarca la Paris, cu descarcare la Lyon, dar pentru retur dispune de marfa abia la Grenoble, si pana acolo ar trebui sa mearga „pe gol“. O situatie normala, cu care se confrunta numeroase companii de transport. In multe cazuri, cursele sunt complete, dar exista si situatii in care transportatorii parcurg o parte din distanta pana la incarcare cu camionul gol. Trucknet le ofera solutia pentru a gasi marfa si pentru aceasta parte a cursei, pentru a limita rulajul cu camionul gol si implicit pierderile.
In Franta, 400.000 de camioane sunt deja conectate la sistemul Trucknet, insemnand 17% din totalul parcului. Iar Romania, care contorizeaza la ora actuala un parc total de aproape 300.000 de camioane, este si ea o piata interesanta pentru compania israeliana.
Parteneriate incheiate pe mai multe paliere
In Franta Trucknet a incheiat un parteneriat cu grupul La Poste – compania locala de posta – unul dintre cei mai mari operatori logistici, si are zilnic 6.000 de curse, dar nu detine niciun vehicul. Toate cursele operatorului sunt realizate de subcontractori.
La Poste are nevoie zilnic de 500 de vehicule pentru a-si asigura necesarul de transport. „In mod normal este nevoie de cinci oameni pentru a gasi necesarul de transport. Aceste camioane trebuie gasite in aceeasi zona, doar astfel se pot reduce costurile.“
Pe langa serviciile oferite pentru IDF – Israelian Defence Forces – Trucknet mai are in desfasurare in Israel un program pilot pentru producatorul de bauturi racoritoare Coca-Cola.
„Solutia este integrata complet cu TomTom si Transics, pentru ca informatia este foarte importanta pentru functionarea sistemului“, a mai spus Hanan Fridman. „Avem un parteneriat cu CGM, compania de transport maritim, pentru ca suntem constienti ca trebuie sa existe conexiune de la primul kilometru pana la livrarea last mile.“ Parteneriatul este completat si de o solutie automata de plata, care ii garanteaza clientului ce foloseste sistemul ca factura va fi achitata.
Pe piata franceza, sistemul interconecteaza 4.800 de companii cu 430.000 de camioane. In Portugalia a fost demarat, la finalul lui iunie, un program pilot cu Runner Post, o companie de curierat pentru livrarile last mile. Si tot pentru iunie a fost programata si lansarea solutiei pe piata romaneasca, urmand ca din 2020 sa ajunga si in Germania.
Tot in Franta, furnizorul solutiei mai desfasoara un parteneriat cu Renault prin care monitorizeaza serviciile oferite de Robo-Taxi, un taxi autonom. Sistemul Trucknet este conectat la telematica vehiculului pentru verificarea nivelului de incarcare a bateriei inainte de plecarea in cursa.
In Portugalia, Trucknet are in desfasurare cu proiect cu Mobileye, prin care se doreste reducerea numarului accidentelor. „Sistemul nu doar «vorbeste» cu soferul, ci in baza informatiilor colectate realizeaza o analiza a comportamentului acestuia la volan. Solutia poate fi aplicata si pentru transportul de marfuri, mai ales ca 30% din cost este reprezentat de carburant. Informatiile despre sofer sunt foarte importante pentru ca un manager de flota trebuie sa-si cunoasca foarte bine soferii si sa stie ce tip de traseu li se potriveste cel mai bine, in functie de stilul de condus.“
Conectare rapida, fara costuri aditionale
„In logistica, multe companii sunt subtehnologizate. Este dificil sa implementezi o anumita tehnologie pe aceasta piata, desi managementul este unul foarte bun, nu de aici se iau deciziile. Este nevoie de timp pentru implementare“, este de parere Hanan Fridman. Pentru o logistica optimizata toate sistemele care monitorizeaza activitatea trebuie sa fie interconectate. Integrarea este importanta si acesta este scopul Trucknet.
Sistemul are un timp scurt de implementare si nu implica investitii aditionale. In plus, se conecteaza cu aplicatiile si solutiile de care clientul dispune deja. El este conectat in permanenta si cu reglementarile legislative din fiecare tara pentru a se putea verifica si cele mai mici detalii inainte de alocarea unui anumit tip de marfa pe un camion. „Potrivirea“ dintre marfa si camion este facuta automat, in baza unui algoritm prestabilit. Dupa alocarea cursei se deschide o fereastra de chat intre cei doi parteneri, cu optiunea de negociere a tarifului pentru completarea kilometrilor pe care un camion i-ar fi facut „pe gol“, iar transportatorul are posibilitatea de a refuza cursa.
In cautarea „perechii“ perfecte
Solutia functioneaza simplu in baza unui algoritm de calcul. Daca o companie detine un TMS – Transport Management System – in care este planificata cursa, prin conectarea cu Trucknet, sistemul detecteaza, in urma unei analize, ca pentru cursa respectiva camionul urmeaza sa parcurga o anumita distanta „pe gol” si incearca sa identifice in sistem cine are nevoie de servicii de transport din punctul unde acesta va descarca marfa si pana la locul unde ar trebui sa incarce pentru retur. Cand sistemul detecteaza o potrivire sau mai multe se deschide un chat de legatura pentru companiile A si B, aceasta din urma fiind compania care are nevoie sa-i fie transportate marfurile. In momentul in care se stabileste un acord de colaborare si contractul incepe sa se deruleze, soferul primeste, prin intermediul sistemului telematic sau a altui tip de dispozitiv mobil, toate detaliile cu privire la cursa, de la starea tehnica a vehiculului, pana la respectarea timpilor de odihna si condus de catre sofer. „Totul se desfasoara automat din momentul in care este incheiat acordul. Prin acordul pe care il avem, prin intermediul sistemului se poate efectua si plata, existand astfel garantia ca factura va fi achitata“, a mai spus Hanan Fridman.
Compania B, in momentul in care foloseste serviciile companiei A, trimite toate documentele legate de cursa respectiva in format digital, care sunt receptionate simultan si de sofer prin interfata digitala a dispozitivului mobil. Prin conectarea cu sistemul Trucknet, vizibilitatea asupra marfurilor este completa. „Mesajele sunt securizate. Dovada livrarii se realizeaza prin semnatura digitala. Companiile pot fi reticente in fata acestui schimb de informatii. Este o solutie mult mai eficienta decat sa mergi cu camionul gol din punctul A in punctul B. Este o situatie win-win pentru toate entitatile implicate“, a mai explicat Hanan Fridman.
Trucknet este un robot care colecteaza toate informatiile de la toate companiile conectate, insa este interesat doar de acei kilometri pentru care nu exista marfa, nu de planificarile interne ale companiei. Solutia Trucknet face „lipirea“ perfecta.
Pentru cursele alocate prin sistemul Trucknet exista un istoric al companiei, si chiar al soferului. Companiile primesc notificari in sistem, iar selectia se realizeaza in functie de KPI. Sistemul are si o componenta de TMS si fleet management. 65% dintre companiile din Europa au un parc de 3-10 camioane, si nu au TMS, dar daca vor sa faca parte din reteaua Trucknet pot accesa TMS-ul oferit de furnizor. Trucknet reprezinta un sistem de interconexiune intre transportatori si logisticieni. „Modelul de business Trucknet presupune o cota de 5% pentru fiecare cursa alocata si 2% pentru cursele speciale, tarif achitat de transportator“, a mai spus Hanan Fridman.
Trucknet isi propune sa revolutioneze piata globala de transport prin furnizarea unei solutii de optimizare a resurselor, cu impact asupra componentelor financiare si de mediu. Solutia a fost lansata in 2016 si reprezinta Israel in COP21, Forumulul International de Inovatie pentru reducerea amprentei de carbon. Desi bazele Trucknet au fost puse in Israel, activitatea a debutat in Franta, tara ce reprezinta pentru companie o poarta deschisa catre Europa.
Pentru majoritatea firmelor de transport, optimizarea curselor este realizata in-house, managerul flotei analizand doar propriul parc, fara a privi piata in ansamblu. In Europa, 27% dintre camioane circula „pe gol“, procentul fiind in crestere, iar daca se analizeaza cu atentie si capacitatea de incarcare a camionului acesta poate sa creasca. „In SUA, vorbim de 36%, iar in Asia si zona Pacificului este de 40%. Vorbim de pierderi de 780 de miliarde de dolari anual, iar situatia acesta este in crestere. Pierderile sunt foarte mari, profitul fiind si el diminuat, plus impactul asupra mediului“, a explicat Hanan Fridman CEO & co-founder Trucknet.
Logistica este o piata imensa pentru economia globala, cu o crestere estimata de 19% pana in 2030. „Viziunea noastra este sa revolutionam piata transporturilor din punct de vedere economic si al mediului. Solutia a fost lansata in 2016 si este deja prezenta in trei tari“, a completat Hanan Fridman.
CEO-ul Trucknet a folosit exemplul unui transportator care incarca la Paris, cu descarcare la Lyon, dar pentru retur dispune de marfa abia la Grenoble, si pana acolo ar trebui sa mearga „pe gol“. O situatie normala, cu care se confrunta numeroase companii de transport. In multe cazuri, cursele sunt complete, dar exista si situatii in care transportatorii parcurg o parte din distanta pana la incarcare cu camionul gol. Trucknet le ofera solutia pentru a gasi marfa si pentru aceasta parte a cursei, pentru a limita rulajul cu camionul gol si implicit pierderile.
In Franta, 400.000 de camioane sunt deja conectate la sistemul Trucknet, insemnand 17% din totalul parcului. Iar Romania, care contorizeaza la ora actuala un parc total de aproape 300.000 de camioane, este si ea o piata interesanta pentru compania israeliana.
Parteneriate incheiate pe mai multe paliere
In Franta Trucknet a incheiat un parteneriat cu grupul La Poste – compania locala de posta – unul dintre cei mai mari operatori logistici, si are zilnic 6.000 de curse, dar nu detine niciun vehicul. Toate cursele operatorului sunt realizate de subcontractori.
La Poste are nevoie zilnic de 500 de vehicule pentru a-si asigura necesarul de transport. „In mod normal este nevoie de cinci oameni pentru a gasi necesarul de transport. Aceste camioane trebuie gasite in aceeasi zona, doar astfel se pot reduce costurile.“
Pe langa serviciile oferite pentru IDF – Israelian Defence Forces – Trucknet mai are in desfasurare in Israel un program pilot pentru producatorul de bauturi racoritoare Coca-Cola.
„Solutia este integrata complet cu TomTom si Transics, pentru ca informatia este foarte importanta pentru functionarea sistemului“, a mai spus Hanan Fridman. „Avem un parteneriat cu CGM, compania de transport maritim, pentru ca suntem constienti ca trebuie sa existe conexiune de la primul kilometru pana la livrarea last mile.“ Parteneriatul este completat si de o solutie automata de plata, care ii garanteaza clientului ce foloseste sistemul ca factura va fi achitata.
Pe piata franceza, sistemul interconecteaza 4.800 de companii cu 430.000 de camioane. In Portugalia a fost demarat, la finalul lui iunie, un program pilot cu Runner Post, o companie de curierat pentru livrarile last mile. Si tot pentru iunie a fost programata si lansarea solutiei pe piata romaneasca, urmand ca din 2020 sa ajunga si in Germania.
Tot in Franta, furnizorul solutiei mai desfasoara un parteneriat cu Renault prin care monitorizeaza serviciile oferite de Robo-Taxi, un taxi autonom. Sistemul Trucknet este conectat la telematica vehiculului pentru verificarea nivelului de incarcare a bateriei inainte de plecarea in cursa.
In Portugalia, Trucknet are in desfasurare cu proiect cu Mobileye, prin care se doreste reducerea numarului accidentelor. „Sistemul nu doar «vorbeste» cu soferul, ci in baza informatiilor colectate realizeaza o analiza a comportamentului acestuia la volan. Solutia poate fi aplicata si pentru transportul de marfuri, mai ales ca 30% din cost este reprezentat de carburant. Informatiile despre sofer sunt foarte importante pentru ca un manager de flota trebuie sa-si cunoasca foarte bine soferii si sa stie ce tip de traseu li se potriveste cel mai bine, in functie de stilul de condus.“
Conectare rapida, fara costuri aditionale
„In logistica, multe companii sunt subtehnologizate. Este dificil sa implementezi o anumita tehnologie pe aceasta piata, desi managementul este unul foarte bun, nu de aici se iau deciziile. Este nevoie de timp pentru implementare“, este de parere Hanan Fridman. Pentru o logistica optimizata toate sistemele care monitorizeaza activitatea trebuie sa fie interconectate. Integrarea este importanta si acesta este scopul Trucknet.
Sistemul are un timp scurt de implementare si nu implica investitii aditionale. In plus, se conecteaza cu aplicatiile si solutiile de care clientul dispune deja. El este conectat in permanenta si cu reglementarile legislative din fiecare tara pentru a se putea verifica si cele mai mici detalii inainte de alocarea unui anumit tip de marfa pe un camion. „Potrivirea“ dintre marfa si camion este facuta automat, in baza unui algoritm prestabilit. Dupa alocarea cursei se deschide o fereastra de chat intre cei doi parteneri, cu optiunea de negociere a tarifului pentru completarea kilometrilor pe care un camion i-ar fi facut „pe gol“, iar transportatorul are posibilitatea de a refuza cursa.
In cautarea „perechii“ perfecte
Solutia functioneaza simplu in baza unui algoritm de calcul. Daca o companie detine un TMS – Transport Management System – in care este planificata cursa, prin conectarea cu Trucknet, sistemul detecteaza, in urma unei analize, ca pentru cursa respectiva camionul urmeaza sa parcurga o anumita distanta „pe gol” si incearca sa identifice in sistem cine are nevoie de servicii de transport din punctul unde acesta va descarca marfa si pana la locul unde ar trebui sa incarce pentru retur. Cand sistemul detecteaza o potrivire sau mai multe se deschide un chat de legatura pentru companiile A si B, aceasta din urma fiind compania care are nevoie sa-i fie transportate marfurile. In momentul in care se stabileste un acord de colaborare si contractul incepe sa se deruleze, soferul primeste, prin intermediul sistemului telematic sau a altui tip de dispozitiv mobil, toate detaliile cu privire la cursa, de la starea tehnica a vehiculului, pana la respectarea timpilor de odihna si condus de catre sofer. „Totul se desfasoara automat din momentul in care este incheiat acordul. Prin acordul pe care il avem, prin intermediul sistemului se poate efectua si plata, existand astfel garantia ca factura va fi achitata“, a mai spus Hanan Fridman.
Compania B, in momentul in care foloseste serviciile companiei A, trimite toate documentele legate de cursa respectiva in format digital, care sunt receptionate simultan si de sofer prin interfata digitala a dispozitivului mobil. Prin conectarea cu sistemul Trucknet, vizibilitatea asupra marfurilor este completa. „Mesajele sunt securizate. Dovada livrarii se realizeaza prin semnatura digitala. Companiile pot fi reticente in fata acestui schimb de informatii. Este o solutie mult mai eficienta decat sa mergi cu camionul gol din punctul A in punctul B. Este o situatie win-win pentru toate entitatile implicate“, a mai explicat Hanan Fridman.
Trucknet este un robot care colecteaza toate informatiile de la toate companiile conectate, insa este interesat doar de acei kilometri pentru care nu exista marfa, nu de planificarile interne ale companiei. Solutia Trucknet face „lipirea“ perfecta.
Pentru cursele alocate prin sistemul Trucknet exista un istoric al companiei, si chiar al soferului. Companiile primesc notificari in sistem, iar selectia se realizeaza in functie de KPI. Sistemul are si o componenta de TMS si fleet management. 65% dintre companiile din Europa au un parc de 3-10 camioane, si nu au TMS, dar daca vor sa faca parte din reteaua Trucknet pot accesa TMS-ul oferit de furnizor. Trucknet reprezinta un sistem de interconexiune intre transportatori si logisticieni. „Modelul de business Trucknet presupune o cota de 5% pentru fiecare cursa alocata si 2% pentru cursele speciale, tarif achitat de transportator“, a mai spus Hanan Fridman.