Inceputul de an nu a fost niciodata o perioada buna pentru transporturi, dar dupa un 2019 in care criza din automotive a afectat profund operatorii romani, campioni in aceasta industrie, iar Pachetul Mobilitate a continuat sa tina piata in suspans, am fost cu atat mai curiosi sa aflam cum au intrat in 2020 firmele din domeniu si ce previziuni pe termen scurt au managerii lor. Cu atat mai mult cu cat contextul economic general din Europa si de la nivel global nu este nici el foarte fericit, in afara de cresterea volumelor din comertul online nefiind multe alte motive de optimism. Intr-adevar, din discutiile avute cu mai multi manageri reiese faptul ca volumele de marfuri au scazut in ianuarie 2020 fata de perioada similara din 2019, ca au facut mult mai multi kilometri pe gol pana la incarcare decat de obicei, ca beneficiarii profita de situatie nu pentru a mentine tarifele – desi nici asta nu ar fi suficient, cata vreme unele costuri au continuat sa creasca – ci chiar pentru a le scadea, iar intrarea Uber Freight in Europa va aduce modificari majore, si poate nu toate in bine. Exista insa si firme care au inceput in forta, in special din cauza ca numarul camioanelor active a scazut in ultimul timp.
Anul acesta a inceput mai bine decat 2019 pentru A&A Transporturi Speciale nu pentru ca e mai multa marfa, crede directorul general Alin Moldovan, ci pentru ca numeroase camioane din Romania, Ungaria sau Polonia nu au mai plecat la munca in vest. Dar pentru a creste tarifele e nevoie de cel putin o luna in care clientii sa fie disperati ca nu gasesc camioane, mai arata acesta. „Asa ca deocamdata tarifele sunt la fel ca in 2019, dar cererea de transport este mai mare. Ce ne dorim este sa rezistam cat mai bine pe piata in 2020, cand va fi «care pe care» si cand cred ca 30% din camioanele de pe sosele si 50% din firmele de transport vor disparea. Dar noi suntem pregatiti si speram sa trecem cu bine.“