Asteptat sa iasa la rampa anul trecut, noul camion greu de la MAN a fost lansat la mijlocul lui februarie la Bilbao, insotit si de modele noi pentru gama medie. Astfel, MAN a prezentat presei si clientilor o gama completa de camioane noi, cu focus pe confort si functionalitate, apreciate de soferi, dar si pe performanta si economie, fara de care afacerile transportatorilor nu se pot dezvolta. Chiar daca designul exterior ramane cel familiar posesorilor de MAN, schimbarile sunt importante la interiorul cabinei, reproiectata pentru a creste confortul la bord si a usura activitatile zilnice ale soferului, inclusiv comunicarea cu dispeceratul. Noua arhitectura electronica a camioanelor MAN, dezvoltata in mare parte in-house, este adaptata pentru trecerea la camioane electrice si conectate, acesta fiind viitorul si in industria camioanelor. In plus, proprietarii de flote se pot bucura de o reducere de pana la 8% a consumului de combustibil, atat din modificarile de aerodinamica ale cabinei, cat si datorita trecerii la motorizarea Euro 6 Step D, noii versiuni Efficient Cruise si introducerii unei noi axe spate cu un raport de transmisie de 2.3.
Lansarea noii generatii de camioane MAN reprezinta pentru compania din München o incununare a eforturilor sale de transformare, incepute in urma cu cinci ani, cand a pornit pe un drum nou, nu numai cu o noua conducere, ci si intr-o alianta (cea care a devenit acum doi ani Traton) cu Scania si Volkswagen, in care s-a decis utilizarea masiva a sinergiilor pentru cercetare-dezvoltare, achizitia de materie prima si de piese si componente, finantare.
Pentru ca cel mai important model al oricarui producator de camioane este cel „greu”, pe TGX ne-am focusat si noi atentia la evenimentul de lansare. MAN a optat pentru un design „evolutionar” la exterior si unul „revolutionar” la interior. Astfel, silueta la exterior este aproape identica, evidentiata de luminile de la noua gama de autocare Lion’s Coach. Capota este mai inaltata, bara de protectie si spoilerele de pe lateral fiind redesenate cu scopul de a creste aerodinamicitatea. Usile sunt nou proiectate, tot cu scopul de a avea linii mai fluide, iar manerele de la portiera sunt protejate impotriva murdaririi, aspect important pentru sofer.