Piata italiana de transport se situeaza pe un usor trend ascendent, ca urmare a cresterii economice inregistrate in ultimul an. Lupta intre producatori, si mai ales intre carosieri (aici fiind si foarte multi furnizori locali), pentru a castiga comenzi este insa in continuare apriga, intrucat volumele anuale se situeaza cu mult sub valorile de dinainte de criza. Spre exemplu, special pe segmentul semiremorcilor, piata totala a scazut de la aproximativ 15.000 de unitati inainte de criza la doar 6.000 in 2014. 80% dintre companiile de transport din Italia activeaza pe piata interna, iar aici unul dintre cele mai importante segmente a ramas distributia de produse alimentare.
Din acest motiv, semiremorcile frigorifice au fost in centrul atentiei la Transpotec, un targ de profil marca Fiera Milano.
Cel mai mare eveniment de transport si logistica din Italia, Transpotec, a avut loc la Verona, la sfarsitul lui aprilie. Organizat de Fiera Milano, targul si-a deschis portile unui numar record de vizitatori – 24.107 – cu 16% mai multi decat la editia precedenta. Profesionisti din 54 de tari au fost prezenti pe perioada celor patru zile de manifestatie, pe langa Italia cei mai multi venind din Germania, Olanda, Elvetia, Romania si Slovenia.
Sentimentul pozitiv general ca piata italiana de profil se indreapta in directia corecta a fost confirmat si de catre cei 260 de expozanti, care au ocupat peste 50.000 m2, cu 30% mai mult decat inainte. Cu prilejul Transpotec au fost organizate si numeroase conferinte pe subiecte precum siguranta rutiera, diferitele moduri de transport si relatiile dintre ele, soferi, dezvoltare sustenabila, transport ecologic etc. Nu au lipsit testele si concursurile pentru soferi, amenajate pe platforma betonata din incinta expozitiei.
Pe langa standurile constructorilor de vehicule comerciale usoare si grele – Citroën, DAF, Isuzu, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Peugeot, Scania si Volkswagen – carosieri din toata Europa s-au intrecut in a-si prezenta cele mai noi si mai inovatoare produse, punand accent pe versiunile cele mai solicitate pe piata italiana. Astfel, cei mai multi carosieri au prezentat la stand, printre altele, semiremorci frigorifice, pentru ca, desi volumele se fac de regula din vanzarea semiremorcilor cu prelata, anul trecut piata de transport international nu a mers foarte bine, iar cererile s-au axat mai ales pe frigorific.
Focus pe frigorific
Unitrans este unul dintre cei mai vechi carosieri din Italia, executand o gama variata de suprastructuri. Compania este specializata in productia de semiremorci cu temperatura controlata, construite pe orice tip de sasiu sau pe structura autoportanta. La Transpotec a expus o semiremorca specializata in transport de carne, ale carei carlige de ancorare sunt incastrate in pereti. Sistemul de productie este artizanal, insa se folosesc materiale de foarte buna calitate si, gratie tehnologiei de productie si de prelucrare a materialelor, vehiculul este perfect izolat.
…