Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rezultate mai bune, dar cu multe eforturi

Pentru Tachonan Service, anul trecut a fost mai bun decat 2012, fara a se ajunge, insa, la nivelul de dinainte de criza. O pondere mai mare in cifra de afaceri este constituita de servicii, peste 60%, adica, in opinia directorului general adjunct, Viorel Gherdan, se munceste mai mult si piesele de schimb se vand cu adaosuri mai mici.
 

Tachonan Service activeaza in special in domeniul tahografelor, incalzitoarelor auto independente si sistemelor GPS. „Criza prelungita isi pune amprenta si pe transportatorii de marfa. Lipsa investitiilor mari, precum cele in constructia de drumuri, atat de necesare, este un alt factor cu impact asupra cifrei noastre de afaceri. Pregatirea de specialitate insuficienta a tehnicienilor de la firmele competitoare, dar si de la o mica parte dintre colaboratorii nostri, ne influenteaza activitatea. Stam mai mult pe telefon sa dam informatii tehnice si acest aspect presupune timp fara bani. Nu as ocoli rau-platnicii sau firmele care, poate, cu prea multa usurinta, intra in insolventa, iar datoria acumulata nu stim cand sau daca o vom recupera“, arata Viorel Gherdan.
Comparativ cu alte cateva tari din UE, vanzarile in Romania stau destul de bine, cantitativ. Insa, asa cum a aratat reprezentantul Tachonan, „daca ne raportam la suprafata si populatie, stam destul de rau. Motivele provin din faptul ca mare parte din piata este invadata de second-hand, care creeaza probleme cumparatorilor. Acestia riscand, sunt expusi la plati duble sau triple: initial pentru second-hand, apoi o posibila amenda si in final pentru inlocuirea produsului si/sau a serviciului cu altul de calitate.“
Preturile produselor din portofoliul Tachonan au crescut cu cel mult 6%, parte ca urmare a inflatiei, parte din cauza reducerii productiei pentru piese de schimb necesare echipamentelor mai vechi de 10 ani.

Exigenta crescuta privind tahografele
In calitate de partener al VDO Continental pentru tahografe, Tachonan vinde destul de mult service-urilor colaboratoare. Vanzarile catre partenerii din Romania ar putea fi mai mari, crede Viorel Gherdan, insa acestia motiveaza ca se confrunta cu o concurenta neloiala, din cauza cerintelor companiei cu privire la respectarea dispozitiilor legale in vigoare. „In fapt, cerintele noastre nu sunt exagerate, noi cerem sa se repecte prevederile legale, precum si cele ale producatorului ai carui reprezentanti suntem, si in acest fel vor fi ocoliti de probleme“, motiveaza acesta.

Articole similare

Ad