Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TRANSPORT DE MARFA / MAN

MAN a modificat in 2012 designul exterior al noii generatii de camioane, rezultand astfel siluete mai zvelte, pentru cresterea aerodinamicitatii. Prizele de aer din fata camionului au fost extinse pentru a creste fluxul de aer ce trece prin radiatoare, optimizand astfel racirea motorului. Circulatia aerului a fost optimizata si pe dedesubtul vehiculului, iar forma spoilerelor si a deflectoarelor de vant are ca scop tot diminuarea consumului de combustibil.
 

TGX este oferit cu trei cabine diferite (XL, XLX, XXL) si o mare varietate de ampatamente si inaltimi de cuplare. Sistemul de control electronic al suspensiei pneumatice (ECAS) asigura o inaltime de rulare uniforma, soferul avand posibilitatea de a cobori garda la sol cu 90 mm sau de a o ridica cu 190 mm. Pentru TGX sunt disponibile motorizarile cu sase cilindri in linie, D20 si D26, cu puteri intre 360 si 480 CP, si doua cutii de viteze – MAN TipMatic cu 12 trepte, ideala pentru consum economic, si cea manuala cu 16 trepte – ce pot fi comandate impreuna cu intarder, care actioneaza eficient la viteze intre 40 si 85 km/h. TGX va fi oferit in continuare in versiunea EfficientLine, optimizata din punct de vedere al consumului.
MAN propune si Metropolis, un camion pentru oras, propulsat de un sistem hibrid, care circula astfel fara emisii poluante si fara zgomot, folosind o baterie Li-Ion (cu o capacitate maxima de 105 kWh) in constructie modulara. Sistemul hibrid este alcatuit dintr-un motor diesel produs de Volkswagen (V6 TDi cu putere maxima de 204 CP) si un motor electric cu o putere maxima de 203 kW, ce actioneaza puntea din spate a camionului prin intermediul unei cutii automate de viteze cu doua trepte. Metropolis incearca sa demonstreze ca sistemul hibrid se poate folosi si pentru camioanele de salubrizare, in special pentru colectarea gunoiului, si, ca urmare a operarii fara zgomot, poate merge cu succes in centrul oraselor si pe timp de noapte.
Pentru gamele de distributie TGL si TGM, MAN foloseste motorul D08 EGR, cu tehnologie de tratare a gazelor de evacuare MAN AdBlue si cu sistem de regenerare HCI (Hydro Carbon Injection). TGL si TGM …

Articole similare

Ad