In primele 11 luni ale anului trecut au fost inmatriculate in Romania circa 150 de semiremorci Kögel cu prelata – fata de peste 200 in 2018 – din care cele mai multe au fost vandute de Hochstaffl, dar la acest rezultat au contribuit si organizatia locala a producatorului german si compania belgiana de inchirieri ATL Renting. Kögel a beneficiat anul trecut si de cereri pentru vehicule specializate, si de aceea isi propune sa le promoveze mai mult in 2020, an de la care asteapta macar rezultate similare, cu rezerva ca Pachetul Mobilitate si scaderea productiei din industria automotive ar putea duce totusi in continuare la o diminuare a pietei care nu poate fi aproximata Inca.
Scaderea semnificativa a numarului de unitati fata de 2018 este cauzata, in opinia lui Sorin Necsescu, unul dintre cei cinci vanzatori Hochstaffl, de asteptarea formei finale a Pachetului Mobilitate, dar si de Incetinirea ritmului productiei auto din Germania.
Cele mai multe prelate vandute la noi in 2019 au avut Inaltime standard de cuplare, fara sa se remarce insa o scadere a cererii de modele mega fata de anii anteriori, deoarece ele nu sunt folosite doar de transportatorii de componente auto, ci si de toti cei care vor sa beneficieze de un plus de flexibilitate. Tot in categoria prelatelor sunt consemnate si 2-3 semiremorci pentru transport de bobine, mai putine decat in anii anteriori, cand se ajungea si la 10, „desi am sperat ca aici piata sa creasca. Este un transport rentabil, dar e si mai rentabil cand poti incarca in acelasi timp si alte produse, deci pentru asta e nevoie de un vehicul foarte usor, asa ca s-a lucrat la reducerea greutatii proprii, care acum e cam la acelasi nivel – si cam la acelasi pret – cu a vehiculelor Berger. Un astfel de model, chiar daca in versiune cu numeroase dotari optionale, va fi testat de Capitaly Taxi, care cumpara des de la noi si care, desi prefera versiunile extrem de usoare, va putea macar sa vada cat de rezistent este sasiul.“