Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Schwarzmüller a încheiat un parteneriat exclusiv cu Hochstaffl Nutzfahrzeug GmbH (Kundl/Tyrol). Începând cu 1 iulie, Hochstaffl va prelua exclusiv vânzările în 2 țări din Europa de Est, și anume România și Croația, precum și în Schleiz, Turingia.

Ambii parteneri se așteaptă ca această cooperare să genereze impulsuri pe piețele țintă. Directorul general al Schwarzmüller, Roland Hartwig, și directorul general al Hochstaffl Nutzfahrzeuge, Michael Hochstaffl, au precizat că organizația Schwarzmüller din ambele țări se va concentra pe serviciile pentru clienți și pe activitatea atelierelor de reparații, activitatea de vânzări urmând să fie preluată de cel cunoscut până acum în România ca dealer Koegel.

Hochstaffl Nutzfahrzeuge GmbH s-a remarcat ca un vânzător de succes de remorci și semiremorci în mai multe țări europene, printre care și România, de câteva decenii. Compania este reprezentată de mult timp cu locații proprii în România și Croația. „Simțim că suntem pe mâini bune cu un partener puternic care se concentrează pe configurația optimă a vehiculelor pentru fiecare client. Acest lucru este în concordanță cu strategia noastră de nișă”, spune Hartwig, așteptând cu nerăbdare această cooperare.

Pentru Hochstaffl, marca Schwarzmüller se potrivește perfect în portofoliul companiei sale: „Cu echipa noastră de vânzări bine pregătită, ne vom adresa exact acelor companii pentru care remorcile Schwarzmüller reprezintă soluția potrivită. Datorită cunoștințelor noastre detaliate despre piață, știm cine face parte din acest grup țintă.”

Câștigarea împreună a unei cote de piață

În Croația și România, CEO-ul Schwarzmüller se așteaptă la o penetrare mai mare a pieței. „Datorită acoperirii bune a Hochstaffl în ceea ce privește teritoriile naționale ale celor două țări, suntem siguri că vom câștiga mai repede cotă de piață. Schwarzmüller însăși se concentrează pe extinderea serviciilor pentru clienți și a atelierelor de lucru în această zonă. De asemenea, ne străduim să avem acoperire națională în Est. Pentru că cererea de servicii post-vânzare este în creștere.”

Croația este o piață mică pentru vehicule comerciale, dar poziția sa determină jucarea unui rol important nu numai pentru vehicule noi, ci și pentru ateliere și vehicule de ocazie. Piața românească, cu peste 4.000 de remorci înmatriculate pe an, este foarte interesantă. Aici, cei 2 parteneri dețin împreună peste 10% din piață și doresc să își mărească și mai mult această cotă de piață. Numărul de comenzi la Schwarzmüller se află în prezent la un nivel record. Serviciile pentru clienți sunt, de asemenea, la mare căutare.

Europa de Est absoarbe mai mult de jumătate din vehiculele Schwarzmüller

Cu vânzări în 10 țări, Europa de Est este un segment important pentru Grupul Schwarzmüller. Liderul de piață austriac este prezent în această țară încă din anii 1990 și produce mai mult de jumătate din vehiculele sale în Ungaria și în Republica Cehă. Ambele uzine sunt, de asemenea, centrele de competență ale grupului pentru tipurile de vehicule respective. Vânzările sunt realizate în principal de către organizația proprie a firmei. Cu toate acestea, există, de asemenea, parteneriate exclusive cu distribuitorii, de exemplu în Bulgaria și Slovacia.

In primele 11 luni ale anului trecut au fost inmatriculate in Romania circa 150 de semiremorci Kögel cu prelata – fata de peste 200 in 2018 – din care cele mai multe au fost vandute de Hochstaffl, dar la acest rezultat au contribuit si organizatia locala a producatorului german si compania belgiana de inchirieri ATL Renting. Kögel a beneficiat anul trecut si de cereri pentru vehicule specializate, si de aceea isi propune sa le promoveze mai mult in 2020, an de la care asteapta macar rezultate similare, cu rezerva ca Pachetul Mobilitate si scaderea productiei din industria automotive ar putea duce totusi in continuare la o diminuare a pietei care nu poate fi aproximata Inca.

Scaderea semnificativa a numarului de unitati fata de 2018 este cauzata, in opinia lui Sorin Necsescu, unul dintre cei cinci vanzatori Hochstaffl, de asteptarea formei finale a Pachetului Mobilitate, dar si de Incetinirea ritmului productiei auto din Germania.
Cele mai multe prelate vandute la noi in 2019 au avut Inaltime standard de cuplare, fara sa se remarce insa o scadere a cererii de modele mega fata de anii anteriori, deoarece ele nu sunt folosite doar de transportatorii de componente auto, ci si de toti cei care vor sa beneficieze de un plus de flexibilitate. Tot in categoria prelatelor sunt consemnate si 2-3 semiremorci pentru transport de bobine, mai putine decat in anii anteriori, cand se ajungea si la 10, „desi am sperat ca aici piata sa creasca. Este un transport rentabil, dar e si mai rentabil cand poti incarca in acelasi timp si alte produse, deci pentru asta e nevoie de un vehicul foarte usor, asa ca s-a lucrat la reducerea greutatii proprii, care acum e cam la acelasi nivel – si cam la acelasi pret – cu a vehiculelor Berger. Un astfel de model, chiar daca in versiune cu numeroase dotari optionale, va fi testat de Capitaly Taxi, care cumpara des de la noi si care, desi prefera versiunile extrem de usoare, va putea macar sa vada cat de rezistent este sasiul.“