Asa cum indica si evolutia capacitatii de transport disponibile pe segmentul rutier, industria europeana a redus productia in noiembrie, ca urmare a cererii tot mai slabe si-a unei economii ceva mai lente fata de lunile trecute in noiembrie, indexul capacitatii de transport a crescut fata de luna precedenta cu 15%, potrivit Transport Market Monitor. Din octombrie, oferta pe termen scurt a capacitatii disponibile a crescut cu mai mult de o treime per total. Pe de alta parte, pretul de transport a scazut doar putin (2,7%).
Acest lucru rezulta din evaluarile realizate de Transport Market Monitor (TMM). Serviciul este oferit de Tim Consult si este generat pe baza informatiilor oferite de platforma Transporeon.
Fata de octombrie, indexul capacitatii de transport a avut o crestere de 15,4%, ajungand de la 111 la 128 de puncte.
Capacitatea de transport disponibila a fost astfel cu 6,6% mai ridicata in noiembrie 2019, raportat la luna similara a lui 2018.
Indexul pretului de transport a scazut de la 102,9 puncte la 100,1. Asta corespunde unei scaderi de pret de 2,7%. Asadar, pretul de transport s-a pozitionat in noiembrie 2019 cu 4,2% mai jos fata de luna corespondenta din 2018.
Indexul pretului la carburant a ramas neschimbat, situandu se la 105 puncte in penultima luna a lui 2019. Pe de alta parte, comparat cu noiembrie 2018 se poate observa o crestere de 4,8%.
Analiza TMM pune cap la cap informatiile oferite de 150.000 de comenzi de transport din toate sectoarele industriale, care sunt procesate lunar pe piata spot de platforma Transporeon.
„Daca privim datele in ansamblu, TMM dezvaluie faptul ca pretul si capacitatea de transport tind sa evolueze in linie cu situatia din 2018. Totusi, pretul de transportul ramane peste nivelul observat in 2018. Capacitatea de transport a crescut din nou in anumite industrii cheie analizate, iar asta este Ingrijorator, deoarece indica reduceri ale capacitatii de productie in automotive, de exemplu, capacitatea de transport, adica numarul de camioane disponibile pe piata, a avut o crestere de doua cifre in noiembrie“, a spus directorul general Tim Consult.
Capacitatea crescuta de transport din domeniul automotive reflecta categoric problemele actuale ale industriei. Producatorii germani au inregistrat o scadere de 8% a productiei de autoturisme in noiembrie 2019, fata de noiembrie 2018. Exportul Germaniei de masini a scazut cu 10% in penultima luna a lui 2019, fata de noiembrie 2018. De la inceputul lui 2018 exporturile au suferit o scadere de 13%, potrivit Asociatiei Germane a Industriei Auto.