Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DACHSER tinteste o dezvoltare durabila

In 2018, DACHSER si-a majorat veniturile nete consolidate cu 5,5%, pana la 5,57 de miliarde de euro. Ca si anul trecut, numarul expedierilor a crescut cu 2,5%, pana la 83,7 milioane; tonajul a crescut cu 3%, ajungand la 41,3 milioane de tone metrice. Cu 30.609 angajati in total, mai mult cu 1.511 fata de anul precedent, forta de munca a DACHSER a atins un nivel record.
Dezvoltarea a fost din nou amplificata de conditiile economice. Anumite provocari au devenit din ce in ce mai evidente: lipsa soferilor profesionisti si a operatorilor logistici; potentialele blocaje de capacitate derivate din varfurile sezoniere pronuntate si lipsa capacitatii de incarcare; incertitudinea crescanda privind interzicerea motoarelor diesel, Brexit si viitorul relatiilor comerciale internationale. „Pana in 2018, era clar ca logistica trebuia sa se concentreze asupra disciplinei de gestionare a resurselor limitate“, explica Bernhard Simon, CEO DACHSER SE. „In acest context, este important sa ne ocupam de dezvoltare si sa o gestionam astfel incat sa mentinem un echilibru sanatos intre calitate, procese si costuri. Numai cresterea durabila va aduce beneficii angajatilor si clientilor nostri.“

Domeniul de afaceri DACHSER Road Logistics – care cuprinde transportul si depozitarea bunurilor industriale (European Logistics) si alimentelor (Food Logistics) – a generat o crestere dinamica in 2018, pentru a-si spori veniturile nete consolidate cu 6,6%, pana la 4,47 de miliarde de euro.
Din perspectiva European Logistics (EL) s-a inregistrat cea mai puternica crestere, cu venituri nete cu 7,0% mai mari, pana la 3,55 de miliarde de euro. Livrarile si tonajul au crescut fiecare cu 3,1%. „Toate cele patru unitati de afaceri regionale au contribuit la consolidarea substantiala a retelei. Efectele retelei asupra afacerilor de export asigura o crestere continua si un sprijin reciproc al unitatilor de afaceri EL“, spune Simon.
Si domeniul Food Logistics a inregistrat o crestere a venitului net consolidat de 5,3%, ajungand la 917 milioane de euro. Numarul practic de transporturi in comparatie cu anul precedent a fost compensat cu o crestere a tonajului de 2,0%. „Continuam sa ne urmarim strategia de calitate, iar acest lucru da roade. DACHSER Food Logistics se dezvolta de multi ani si genereaza o crestere din punct de vedere al transporturilor nationale si al logisticii”, afirma Simon. „Un dezavantaj ar fi lipsa capacitatilor de transport si a soferilor, precum si fluctuatiile sezoniere ale volumului.“
Ca urmare a efectelor cursului de schimb valutar, a scaderii tarifelor de transport si a volumului pe ruta China-Europa, veniturile nete consolidate Air & Sea Logistics au stagnat la aproximativ 1,19 miliarde de euro. O scadere cu 2,9% a numarului de expedieri a fost compensata de cresterea tonajului – in special in transportul maritim – plus 6,6%. „Pana in 2020, ne propunem sa inlocuim toate solutiile izolate cu sistemul nostru de management al transportului Othello, pe care l-am dezvoltat in-house. In 2018, am finalizat lansarea sistemului in China, pentru a marca o reusita majora in acest proiect. Cheia cresterii durabile a transportului aerian si maritim consta in stapanirea si gestionarea unor interfete complexe si integrarea profunda a sistemelor noastre de logistica. Dupa cum am vazut si in transportul rutier european, investitiile noastre in integrare si standardizare vor da roade si aici.“
In 2018, Dachser a investit 126 de milioane de euro in locatii, sisteme informatice si echipamente tehnice. Pentru 2019, compania a alocat 234 de milioane de euro in acest scop. DACHSER pune un accent deosebit pe formare, o abordare care s-a dovedit a fi foarte reusita, in special pentru soferii profesionisti. „In prezent, avem 207 persoane instruite pentru a deveni soferi profesionisti prin DACHSER Service & Ausbildungs GmbH, ceea ce ne face unul dintre cele mai mari centre de formare a conducatorilor auto din Germania. Urmatorul pas este sa ne extindem atentia asupra operatorilor de logistica din terminalele si depozitele de tranzit“, spune Simon.

Articole similare

Ad