Cu noul Transit Custom PHEV, Ford este primul producator care ofera tehnologie hibrida plug-in pe segmentul de vanuri de 1 t. Noul model este echipat cu un grup motopropulsor ce poate functiona numai cu energie electrica in deplasarile mai scurte, de maximum 56 km. Motorul EcoBoost de 1,0 l, multipremiat, mareste suplimentar eficienta, chiar si la deplasari mai lungi, de pana la 500 km, lucrand impreuna cu franarea regenerativa la reincarcarea bateriei ce este acoperita de o garantie de 8 ani sau 160.000 km. Pana la lansarea in serie, o flota de 20 de prototipuri Transit Custom Plug-In Hybrid, care a parcurs in 12 luni peste 240.000 km in Londra si imprejurimi, efectuand activitati pentru Aeroportul Heathrow, Sky, Vodafone sau Met Police, a demonstrat ca firmele se pot achita de sarcinile zilnice la fel de bine ca atunci cand folosesc vehicule diesel. Mai mult, testele au evidentiat ca, si fara o retea completa de incarcare, autoutilitarele hibride au reusit sa reduca dramatic emisiile in interiorul orasului, 75% din kilometrajul flotei in centrul Londrei si 49% in arealul Londrei fiind acoperite cu ajutorul energiei electrice pure. Teste viitoare, ce se vor efectua la Köln (Germania) si Valencia (Spania), vor furniza date din piete si orase diferite, cu alte tipuri de clienti, prin implicarea unui mix de autoutilitare Transit Custom PHEV si Tourneo Custom PHEV, un model cu 8 locuri, ideal pentru servicii de shuttle in orase.
Rezultatele testarii Transit Custom Plug-In Hybrid de anul trecut la Londra si imprejurimi sugereaza ca vehiculele comerciale electrice hibride plug-in ar putea fi cea mai practica optiune disponibila pentru companiile care incearca sa corespunda normelor de emisii in orase. „A fost un experiment un pic riscant de a da prototipuri clientilor obisnuiti, dar am invatat foarte multe despre modul in care oamenii folosesc vehiculele si problemele cu care se confrunta atunci cand conduc“, a declarat Ian Porter, inginer principal de programe, Transit Custom, Ford Europe, completat de Helmut Reder, Global Vehicle Program Director, Transit: „ne asteptam ca majoritatea celor care au testat masinile in Londra sa devina proprietari, pentru ca feedback-ul a fost pozitiv“.
Pretul de vanzare in Marea Britanie va fi de 39.000 de lire, respectiv cu 10.000-12.000 de lire mai mult decat varianta diesel. Iar pretul pentru piata germana e stabilit la circa 48.000 de euro. „Date fiind economiile facute prin noile tehnologii, amortizarea masinii se face in circa patru ani, in conditiile in care masina parcurge peste 32.000 km/an“, a subliniat acesta, precizand ca cele doua modele PHEV sunt omologate. „Din punct de vedere al TCO, noul model este foarte atractiv deoarece costurile de servisare sunt mai mici decat la diesel. Posesorul poate economisi si taxele din centrul oraselor, iar tehnologia si garantia mare a bateriei se regasesc in valori reziduale mari.“