Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ecografia pietei franceze de transport in pandemie, in viziunea CNR

Conform unui sondaj realizat de CNR (Comitetul National Rutier din Franta), una dintre consecintele intalnite la cele mai multe firme de transport dupa declansarea pandemiei de Covid-19 a fost cresterea numarului de kilometri fara incarcatura.
In ceea ce priveste impactul crizei asupra cifrei de afaceri a operatorilor, acesta s-a situat pe o plaja foarte larga, de la -100% la +5%, iar acest lucru este determinat de faptul ca transporturile sunt dependente de industriile in care activeaza clientii: unii dintre ei au oprit complet operatiunile, de exemplu, cei din automotive sau lucrari publice, iar altii au avut o crestere de volume, de exemplu, cei din distributia de alimente la temperatura ambientala, dar si proaspete si congelate.
Impactul economic este cu atat mai mare cu cat durata crizei este mai mare. Iar aici activitatea clientilor a fost determinata de restrictiile aplicabile in fiecare domeniu si de strategiile individuale. In aprilie, bilantul a fost foarte diferit de la un transportator la altul. Unele activitati s-au reluat mai mult sau mai putin progresiv si esalonat si mai ales bricolajul a reusit sa reporneasca partial, pentru alte domenii blocajul s-a mentinut, cu o reluare tarzie, la final de aprilie si inceput de mai, pentru constructii si lucrari publice, alte firme si-au reinceput activitatea in iunie, de exemplu, cele din industria hoteliera si a restaurantelor, iar pentru altele, cum ar fi cele din industria organizarii de evenimente, perspective de reluare a activitatii se vad peste mai multe luni sau chiar peste un an. Si in functie de mixul de clienti transportatorii au cunoscut perioade mai lungi sau mai scurte de inactivitate si unii aveau inca la final de aprilie o cifra de afaceri cu 50% mai mica decat in luna anterioara, adica o jumatate din flota era imobilizata.
Oricum, nici faptul in sine de a relua activitatea nu inseamna ca situatia a revenit la normal, unele industrii, cum ar fi cea aeronautica, estimand ca abia in 2024 se va intoarce la nivelul de dinainte de criza Covid-19, iar altele asteptandu-se la o mutatie structurala a activitatii lor, mai ales din cauza carantinei, care a accelerat consumul, astfel ca marfurile s-au transferat din magazine spre online.
Unii transportatori au incercat, cand a venit criza, sa-si modifice portofoliul de clienti astfel incat sa lucreze mai ales pe distante scurte si chiar au oprit provizoriu cursele lungi, mai ales de teama retururilor pe gol, altele s-au indreptat spre distributia mare, perceputa ca fiind singura care poate oferi volume suficiente, iar altele s-au orientat spre domenii precum furnizarea de gaze industriale pentru spitale, distributia de dezinfectanti, sectorul alimentar, care insa nu au putut compensa volumele pierdute de la clientii traditionali.
 

Articole similare

Ad