Cresterea continua si accelerata a comertului online a determinat aparitia unui nou tip de logistica – e-fulfillment – oferit atat de firme infiintate expres pentru a face aceasta activitate, cat si de catre operatorii consacrati de logistica, adaugandu-si astfel de activitati in portofoliu la cererea clientilor de distributie la nivel de palet, dar care au dezvoltat si vanzari online. Segmentul este in crestere, dar cererea pietei se confrunta cu o lipsa de specialisti si investitii special croite pentru acest tip de activitate. Astfel, pana si experimentele derulate de jucatorii din logistica vor aduce valoare adaugata celor dispusi sa investeasca timp si bani pentru dezvoltarea unor divizii specializate.
E-fullfillmentul este o oportunitate pentru cei care dispun de resurse financiare, pentru ca aceasta activitate necesita o serie de investiti considerabile, cum ar fi echipamente si utilaje pentru depozit. Insa, fiind o piata inca la inceput de drum in Romania, duce lipsa si de specialisti cu experienta relevanta in logistica pentru e-commerce.
Pentru a incepe o afacere in domeniul e-fulfillment este nevoie de finantare consistenta, astfel incat serviciile sa fie de calitate. Paul Copil, fondator al companiei QeOPS, a explicat ca principalele firme de logistica de la noi sunt filiale ale unor companii multinationale, cu resurse financiare consistente si know-how. Asa ca este posibil sa isi permita sa „subventioneze” serviciile de e-fulfillment pentru 1-2 ani, ceea ce nu este valabil si pentru o firma autohtona care trebuie sa se autofinanteze din serviciile prestate. De asemenea, cei care investesc in acest domeniu trebuie sa se gandeasca si la durata de recuperare a investitiei, deoarece uneori clientul nu este dispus sa plateasca unele servicii la adevaratul lor cost.