Logistream a comandat sase camioane noi, pentru extinderea flotei, pe care urma sa le primeasca pe 2 mai, dar din cauza inchiderii fabricilor producatorul a anuntat ca le va livra cel mai devreme in iunie. „Asta nu ne incurca foarte mult, in contextul scaderii volumelor, dar, pe de alta parte, avem nevoie de ele pentru a incerca sa atragem noi contracte din alte domenii de activitate“, declara administratorul firmei, Sebastian Boca.
Si pentru SMS Trans 2020 se anunta un an bun, astfel ca firma a cumparat deja doua semiremorci cu prelata si ar mai fi vrut doua, dar le-a amanat, iar in al doilea semestru ar fi achizitionat si camioane. Doua dintre ansambluri sunt inca in perioada de credit, dar unul se va inchide in iunie si „vrem sa il achitam ca sa ne luam de-o grija, nu vrem sa amanam plata ratelor. Insa acum calculele nu se mai potrivesc cu ce ne-am gandit noi.“
Inainte de pandemie Sorlimar inregistrase, in primele trei luni din 2020, o crestere de volume de 20-25% fata de perioada similara din 2019, dar in prezent este dificil de estimat ce va mai fi pe termen scurt. Chiar si martie a fost o luna mai buna decat martie 2019, la acelasi numar de camioane. De aceea Sorin Barbu, administratorul firmei, a vrut sa mai cumpere masini anul acesta, dar intre timp a luat decizia sa amane, pentru a nu avea o povara financiara in plus.
Pe de alta parte, pentru un transportator clujean cu care am stat de vorba nici inainte de intrarea virusului in Europa 2020 nu se anunta un an prea favorabil, „dar am fi rezistat si am fi obtinut profit, desi mai mic decat in trecut. Mai ales ca avem un contract bun si pentru transport de mobila. Doar ca nu ne mai puteam permite sa cumparam camioane. Acum insa nu stim ce va mai fi.“