Printre masurile luate de unele municipalitati din Olanda, la cererea asociatiei Transport si Logistica Olanda (TLN), a asociatiei oamenilor de afaceri evofenedex, din import, export si transport, si a Biroului Central din Industrial Alimentara, s-a numarat si extinderea intervalelor de timp in care se poate face livrarea de marfuri sau acordarea de exceptii temporare, astfel incat transportul de marfa sa se poata planifica si desfasura mai eficient. Toate aceste modificari au fost adunate pe o singura platforma, realizata in colaborare cu Ministerul Managementului Infrastructurii si Apei si cu grupul Matrixian si pusa gratuit la dispozitia firmelor de logistica.
Aceasta a fost, de altfel, una dintre principalele cerinte ale companiilor din domeniu de la declararea pandemiei, asa cum precizeaza reprezentantii TLN, deoarece in general modificarile difera de la un oras la altul si erau comunicate de obicei doar la nivel local, pe net. Iar pentru conectarea lor a fost nevoie de un volum foarte mare de munca.
Noua platforma le ofera managerilor de transport oportunitatea de a anunta schimbarile astfel incat toti cei din domeniu sa ia cunostinta de ele, iar cele trei asociatii au cerut extinderea intervalelor de livrare a produselor din cauza cozilor mari de la supermarketuri si a provocarilor pe care acestea le aduc lantului de aprovizionare. De acum retailerii din centrul oraselor isi pot ajusta si ei ferestrele de livrare.
Noua platforma digitala ofera, intr-un singur loc, informatii de la toate municipalitatile din Olanda despre intervale de livrare, locuri de incarcare/descarcare, rute preferate, locuri de parcare si restrictii de circulatie si de parcare. Compania de date Matrixian colecteaza informatiile de la municipalitati in numele ministerului si ofera acces prin intermediul unei harti digitale deja disponibile, care poate fi folosita si de furnizorii de sisteme de planificare si de navigatie.