Un sofer de 42 de ani, de origine tunisiana, angajat la o companie italiana de transport, a fost oprit pe 28 aprilie, in jurul orei trei dimineata, de Politia Rutiera Altedo, pe autostrada A13, spre Padova. Agentii au inceput o verificare deosebit de detaliata, analizand in amanunt datele tahografului. Astfel, au observat mai multe lacune in inregistrare si, prin urmare, au decis sa trimita camionul intr-un atelier specializat din Malalbergo, pentru verificarea sistemelor din interiorul vehiculului. Aici, au observat un sistem electronic mic, controlat de un comutator din cabina, folosit pentru a evita inregistrarile tahografului cand vehiculul era in miscare. Continuand verificarea, lucratorii atelierului au observat si un emulator AdBlue, folosit pentru a realiza economii de AdBlue, dar care, mai rau, transforma un vehicul Euro V sau Euro VI, intr-un Euro 0, arata Uomini e Trasporti.
Agentii au intocmit pentru sofer un raport in care au enumerat: suspendarea permisului de conducere, o serie de sanctiuni care insumeaza 4.000 de euro si plangere penala care se poate concretiza cu inchisoare de la 1 la 5 ani, pentru punerea in pericol a sigurantei transportului rutier.