Noul regulament (EU) 2020/1054, care modifica regulamentul 561/2006 privind duratele de conducere zilnice si saptamanale si pauzele minime si perioadele de repaus, a fost publicat in Jurnalul Oficial pe 31 iulie, ceea ce inseamna ca va intra in vigoare din 20 august a.c.
Principalele prevederi ale noului Regulament 1054 se refera la intoarcerea soferului la 4 saptamani „ la locul de resedinta al conducatorului auto sau la centrul operational al angajatorului, unde se afla locul normal de stationare al conducatorului auto si unde incepe perioada de repaus saptamanal a conducatorului auto, in statul membru de stabilire al angajatorului “. De asemenea, perioadele de repaus saptamanale normale nu mai pot fi efectuate la bordul camionului, ci intr-un spatiu de „cazare adecvat“, costurile fiind suportate de angajator. Nu in ultimul rand, noutatile vizeaza si acceptarea a doua pauze saptamanale reduse de 24 de ore consecutive in transportul international, cu conditia ca, „in oricare patru saptamani consecutive, acel conducator auto sa efectueze cel putin patru perioade de repaus saptamanal dintre care cel putin doua perioade de repaus saptamanal sa fie perioade de repaus saptamanal normale.“ Se considera ca un conducator auto efectueaza operatiuni de transport international in cazul in care conducatorul auto incepe cele doua perioade de repaus saptamanal reduse consecutive in afara statului membru de stabilire al angajatorului si a tarii in care se afla locul de resedinta al conducatorului auto.
Mai multe explicatii cu exemple despre cum se calculeaza numarul de ore care se pot lucra saptamanal, la doua saptamani sau la o luna puteti afla urmarind videointerviul tranzit cu Zsolt Koncsag, instructor IFPTR, potrivit noului Regulament care modifica 561, disponibil mai jos: