Conform Institutului Francez de Statistica, cifra de afaceri din transporturi a scazut cu 66% in aprilie, cu 43% in mai si cu 28% in iunie, fata de lunile similare din 2019, adica transporturile au contribuit cu 1,3% la scaderea PIB in iunie. Iar scaderea medie din al doilea trimestru al anului a fost de 46% comparativ cu perioada similara din 2020.
In acelasi timp, Comitetul National Rutier din Franta (CNR) a publicat la final de iulie rezultatele unei noi anchetei realizate in randul transportatorilor francezi, de data aceasta referitoare la activitatea lor din iunie, si ele confirma repornirea motoarelor care a inceput in mai.
Rezultatele sunt comparabile cu cele din iunie 2019, deci se poate vorbi de o revenire la normal a economiei, dar transporturile raman un sector fragil din cauza crizei Covid-19, sunt de parere reprezentantii CNR, in special din cauza costurilor suplimentare pe care firmele au trebuit sa le acopere din resurse proprii.
Cresterea medie a cifrei de afaceri din transport a respondentilor, in iunie fata de mai, a fost de 31,4% (cresterea cea mai mica a fost de 26,2%, iar cea mai mare, de 36,6%), iar fata de iunie 2019, de 3,7% (de la o scadere de 0,8% fata de iunie 2019 la o crestere de 8,3%), dupa ce in martie scazuse cu 24,1% fata de aceeasi luna din 2019, in aprilie cu 40,3% fata de aprilie 2019, iar in mai cu 23,5% fata de mai 2019. Iar comparativ cu februarie 2020 cifra de afaceri a fost mai mare, in medie, cu 13,6%.
Cifra de afaceri obtinuta din activitatea cu subcontractorii a fost in medie cu 34% mai mare decat in mai 2020 (cu valori cuprinse intre 27,6% si 40,4%), cu 4,3% mai mare decat in iunie 2019 (de la -2,9% pentru unele firme la +11,4% pentru altele), dupa -21,8% in martie, -39,6% in aprilie si -21,6% in mai, si cu 18,3% mai mare decat in februarie 2020. Cresterea mai mica fata de iunie 2019 indica, deci, faptul ca multe dintre firme au inca un nivel sub cel de anul trecut.