CBRE lansează în România o gamă de servicii omnichannel pentru retailerii care vor o adaptare rapidă la noul context de piață prin extinderea spațiilor industriale. Serviciile omichannel sunt prezente deja de trei ani în rețeaua globală CBRE, cel mai des fiind întâlnite în Statele Unite și Marea Britanie iar pandemia de Covid-19 a accelerat sinergia dintre retail și industrial peste tot în lume.
Noua gamă de servicii lansată de CBRE România prin echipele multidisciplinare de retail și industrial integrează soluțiile deja oferite retailerilor în cei peste 17 ani de experiență a echipei locale. Astfel, pe lângă achizițiile de terenuri, leasing, optimizare de portofoliu, fuziuni și achiziții și property management, serviciile omnichannel facilitează accesul chiriașilor la soluții tipice pentru sectorul industrial. Decizia strategică a CBRE vine într-un moment cheie, trimestrul al patrulea având o importanță majoră în cuantumul vânzărilor anuale de retail online. Perioada octombrie – decembrie generează peste 35% din vânzările totale de retail online, datorită campaniilor de Black Friday și de Crăciun, situație care se reflectă inclusiv într-o nevoie temporară mai mare pentru spații industriale.
„Trăim într-o lume omnichannel atât la nivel individual, cât și la nivel de business, astfel că serviciile noastre devin și ele omnichannel. Scopul lansării de astăzi este acela de a deservi consumatorul final și de a răspunde nevoilor acestuia, oriunde se află, offline sau online. Indiferent de mediul de interacțiune cu produsele clienților noștri, soluția de real estate rămâne esențială pentru a ajunge aproape de consumator”, a declarat Răzvan Iorgu, managing director, CBRE România.
„Consumatorul petrece tot mai mult timp în online. Sectorul de ecommerce crește rapid iar datele noastre indică o dublare a ratei de vânzări online de la 7 la 15% în maximum cinci ani. La rândul său, dinamica prezenței consumatorului în magazinele fizice aduce cu sine o nevoie de eficientizare și optimizare stocuri, în timp real. Nevoia de spații de depozitare devine un factor cheie pentru a deservi consumatorul: timpii de livrare la comanda online și experiența de cumpărare în spațiul fizic depind de calitatea procesului logistic. Pentru a vă face o idee asupra cererii, vă pot spune că 5 din 10 retaileri cu care discutăm ne solicită detalii atât pentru spații de retail, cât și pentru industrial”, a adăugat Răzvan Iorgu.
Echipa de retail a CBRE România, condusă de Carmen Ravon, a consiliat tranzacții cu branduri internaționale din diferite domenii de activitate, de la fashion (Peek & Cloppenburg, grupul Inditex, Victoria’s Secret, C&A, LC Waikiki), accesorii și echipamente sportive (Decathlon, Sportisimo), la FMCG (Nespresso, Burger King, Starbucks, McDonald’s), fiind totodată implicată în tranzacții de fuziuni și achiziții, cum ar fi preluarea rețelei de supermarketuri Maya de către lanțul Profi.
Pe piața de industrial, prin echipa coordonată de Andrei Jerca, CBRE a consiliat tranzacții de închiriere cu spații de depozitare pentru numeroși retaileri offline și online, pentru companii de distribuție, transport și logistică, precum și tranzacții cu spații industriale pentru companii din producție. Printre clienții recenți ai departamentului de industrial se numără Carrefour, PepsiCo, Sameday, NDB Logistics, DS Smith și E Van Wijk.
Piața spațiilor industriale moderne din România urmează să depășească nivelul de 5 mil. mp până la finalul anului, arată datele CBRE.