În condițiile în care PIB-ul Franțe va scădea cu 9-10% în 2020, Comitetul Național Rutier (CNR) a căutat să determine exact impactul pe care situația economică îl are asupra transportului. Datele statistice analizate de obicei pentru a urmări evoluția transportului rutier de marfă – activitatea exprimată în t-km și înmatriculările de vehicule grele noi – nu sunt însă cunoscute chiar la zi. Despre activitatea flotei franceze sunt date din primul trimestru, când a existat o scădere de 5,7%, și din al doilea, în care pierderea de volume a fost de până la 40% în aprilie, după care aceiași indicatori au cunoscut o revenire la o situație mai puțin dramatică în mai, după ieșirea din carantină. Recuperarea din trimestrul al treilea a fost foarte progresivă și rămâne fragilă, astfel că Institutul Francez de Statistică prevede o pierdere de activitate de 20% la final de 2020 pentru transporturi și depozitare, dar cifrele sunt dificil de interpretat, deoarece includ și transportul aerian, de călători etc.
Asta după ce flota franceză a avut volume în t-km cu 3,6% mai mari în 2019 față de 2018, valoare obținută din +3,8% la intern, -3,5% la internațional, +4,9% din transport pentru terți și -0,6% din transport în cont propriu. În ultimul trimestru din 2019 acești indicatori au scăzut cu 1,4%, 1,1%, 9,1%, respectiv 3,2%, și numai transportul în cont propriu a crescut cu 5% față de trimestrul anterior.
În ceea ce privește investițiile în vehicule comerciale de peste 16 t, ele au scăzut cu 35,3% până la final de august.