Cel mai mare proprietar de camioane din Europa, Girteka Logistics, a avertizat că ar putea opri livrările către Marea Britanie dacă Brexit-ul va declanșa haos la graniță. O astfel de acțiune ar putea periclita aprovizionarea cu produse proaspete a supermarketurilor, punctează Bloomberg.
La numai două săptămâni de momentul în care Marea Britanie părăsește piața unică UE, Kristian Kaas Mortensen, executiv la Girteka Logistics, a declarat că se așteaptă la cozi de până la 50 km în frontieră, fapt ce i-ar putea forța firma, care deține 7.500 de camioane, dar și pe concurenții săi, să limiteze cursele spre Marea Britanie.
Indiferent de semnarea sau nu a unui acord, Anglia le-a transmis companiilor să se pregătească de treceri mult îngreunate prin frontieră în ianuarie, scenariul cel mai grav sugerând o coadă de 7.000 de camioane în portul Dover. Mai mult, guvernul britanic învinovățește companiile că nu au depus suficiente eforturi pentru a se pregăti pentru noile controale vamale și documente care vor fi necesare după 31 decembrie. „La ce folosește să te pregătești, când nici măcar nu poți ajunge pe teritoriu? Mai degrabă încerci să eviți situația în următoarele luni”, este de părere Mortensen.
Girteka Logistics însă nu este un caz singular. Asociația Road Haulage (RHA) spune că un număr de transportatori din UE nu vor efectua livrări în Marea Britanie în ianuarie. Potrivit RHA, costul menținerii camioanelor și șoferilor acestora în așteptare timp de 24 de ore poate să nu compenseze valoarea contractelor lor. În plus, întârzierile vor afecta mărfurile perisabile, precum bananele și somonul, care pot expira în tipul așteptării. „Haosul și imprevizibilitatea pot duce la alocarea capacității de transport către alte piețe, lăsând supermarketurile din Marea Britanie cu rafturile goale.”