Gazele naturale oferă o alternativă fantastică de combustibil pentru transporturi, față de motorină și benzină, cu reduceri majore ale emisiilor de CO2, valabile atât pentru metan, cât și pentru biometan și un cost semnificativ mai mic. Biometanul este deja o realitate, mai ales în ţările nordice care au un procent foarte mare deja în uz. În Danemarca flotele merg cu 100% biometan, în Suedia cu 94%, iar în Marea Britanie cu 80%. De asemenea, Franța și-a propus să ajungă la 40% biometan în 2030, de la 20% în 2023, şi la neutralitate de carbon de 100% în 2050, cu biometan sau metan sintetic. „Ca valoare medie, azi suntem undeva între 17 și 20%“, punctează Andrea Gerini, Secretar General NGVA Europe, în cadrul conferinţei Iveco „Decarbonizarea transporturilor – Oportunitate pentru profitabilitate“. „Piața de LNG este destul de impresionantă. Deşi funcţionează de numai 6-7 ani, în Europa deja există peste 350 de stații de alimentare, cu cerere mare în producție.“
Flotele de camioane LNG din Europa și-au mărit de asemenea dimensiunile într-un mod impresionant. În ultimii trei ani s-au dublat înmatriculările, iar anul se încheie cu o flotă de aproape 14.000 de unități pe şosele. Cu o mică întârziere față de de CNG, acum şi LNG a început să includă și biometan. „Pe lângă cele 350 de stații, alte 22 de stații din țările nordice deja livrează bioLNG. Producția de bioLNG în Europa poate crește de zece ori până în 2030, la 400 TWh. Asta poate sprijini întreaga flotă, proiectată a fi în 2030 de aproape 300.000 de vehicule LNG pe șosele. E fezabil“, a mai spus Andrea Gerini, subliniind că se poate obţine neutralitate de carbon cu numai 80% bioLNG, prin tehnologia și combustibilul corect. „Prin reducerea gazelor din transport, putem atinge obiectivul Green Deal într-un mod foarte fiabil și rentabil încă de azi. Atât infrastructura şi tehnologia vehiculelor, cât și producția de gaze regenerabile, sunt gata de utilizare, rezultând o creștere economică durabilă în beneficiul cetățenilor europeni.“