Dacă pentru autoturisme, sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri este obligatoriu încă din 2012, pentru camioane acesta va deveni obligatoriu începând cu 2022, scopul final fiind obţinerea securităţii circulaţiei şi reducerea accidentelor. „O anvelopă folosită corespunzător nu explodează. Ea ajunge să explodeze fie din cauza unei lovituri care atinge cordul, deci structura ei de rezistenţă, fie din cauza unor pietre care ajung la sârmă, favorizând ruginirea acesteia prin pătrunderea apei. De asemenea, o anvelopă care pierde din presiune, se încălzeşte în rulare şi poate exploda, ceea ce generează daune colaterale mari“, trage un semnal de alarmă Timotei Giurgi directorul general al Contact Tire.
Monitorizarea se va face prin montarea unui CIP care măsoară presiunea, ceea ce va duce la o creştere a preţulului fiecărei anvelope cu maximum 15 euro. Pentru preluarea şi transmiterea informaţiilor citite de CIP, camioanele noi, care deja sunt echipate cu sisteme de comunicare, nu vor mai necesita investiţii suplimentare. Probleme vor fi cel mai probabil la transportatorii mici, cu câteva camioane care nu sunt urmărite cu GPS, sau pentru cele din transport regional şi din construcţii care, poate deţin sisteme de comunicare, dar sunt neactivate.