CTE Trailers a vândut în 2020 cu 30% mai puține prelate – în tot cu scăderea pieței totale de semiremorci din România – dar a compensat prin rezultate bune pe segmentele vehiculelor la temperatură controlată, basculantelor, carosării, vânzării de vehicule rulate și service-ului. Și chiar și pentru prelate cererea a început să crească iar în toamnă, astfel că scăderea cifrei totale de afaceri a fost de numai 4-5%, iar 2021 este întâmpinat cu optimism.
Industria cea mai afectată de criza din 2020 a fost cea auto, pentru care lucrează transportatori români cu flote mari, înnoite sau extinse substanțial an de an, și care în 2020 nu au mai făcut achiziții de semiremorci Krone mega. În acest domeniu lucrează și numeroase multinaționale cu filiale în România, care au fost la fel de afectate ca și firmele autohtone, astfel că nici ele nu au cumpărat semiremorci decât înainte de carantină. În ceea ce privește modelele cu înălțime standard de cuplare, vânzările au scăzut mai puțin, iar din toamnă se observă, mai evident decât la mega, chiar o revenire.
Cererea de semiremorci frigorifice Krone a fost la același nivel din 2019, dar CTE stă mai bine decât la finalul anului trecut din punct de vedere al comenzilor pe care le are deja pentru 2021.
Vânzările de semiremorci basculabile Meiller au crescut până la 100 de unități, inclusiv modele de volum mare, pe care CTE Trailers nu le-a mai avut în portofoliu în ultimii doi ani, „astfel că am recuperat din cota de piață pierdută în ultimul timp“, așa cum subliniază Dana Manns, Managing Partner CTE Trailers, „datorită ofertei de finanțare, specificațiilor mai diverse pe care le-am avut pe stoc și atenției mai mari pe care am acordat-o segmentului de construcții“.
În ceea ce privește suprastructurile basculabile, volumul de vânzări a depins direct de stocurile comandate de producătorii de camioane, dintre care 4-5 au avut mereu produse Meiller, astfel că și aici s-a înregistrat o creștere față de 2019, până la 170-180 de unități. „Și puteam vinde și mai mult, dar am fost afectați de întreruperea producției, care a decalat termenul de livrare pentru comenzi deja existente. Iar în 2021 sperăm să continue creșterea.“