Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trenul de marfă care atinge 350 km/h concurează celelalte moduri de transport

La sfârșitul anului trecut, primul tren de marfă care poate atinge viteza maximă de 350 km / h a părăsit fabrica producătorului chinez CRRC din Tangshan, provincia chineză Hebei. Trenul are o ușă de încărcare de 2,9 metri și opt vagoane, o rată de utilizare a spațiului intern de 85% și o sarcină utilă de 110 tone. Mărfurile sunt încărcate în containere speciale care alunecă pe podea, cu aceeași tehnică folosită la avioanele de marfă. Producătorul declară că trenul e fiabil la temperaturi cuprinse între -25 °C și + 40 °C, o caracteristică importantă într-o țară precum China în care există condiții climatice diverse. Trenul este dotat cu echipamente electronice de ultimă generație, care includ conexiuni cloud în bandă largă, urmărire prin satelit și software pentru distribuirea inteligentă a încărcăturii.

Acest convoi este competitiv în termeni de timp cu alte moduri de transport pe distanțe cuprinse între 600 și 1.500 km. De fapt, parcurge în doar cinci ore 1.500 de kilometri și, în comparație cu avionul, are avantajul de a pleca și de a ajunge direct în zonele urbane, de unde mărfurile (în principal colete expres) pot pleca direct către destinațiile lor finale.

China își continuă programul de înnoire și extindere a rețelei feroviare. Grupul de stat China State Railway intenționează să construiască aproximativ 200.000 km de cale ferată până în 2035, din care 70.000 km pentru trenuri de mare viteză. Până atunci, toate orașele cu populație de peste 200.000 de locuitori vor fi conectate la rețeaua feroviară națională, iar cele cu peste 500.000 de locuitori vor fi conectate la rețeaua de mare viteză.

Articole similare

Ad