În ciuda pandemiei, numărul operatorilor de transport de marfă licenţiaţi a crescut în 2020 comparativ cu anul precedent, ajungând la 36.116, faţă de 35.463, câţi erau în 2019. Piaţa rămâne foarte divizată, în condiţiile în care 30.150 dintre firme, adică aproape 83,5% au între 1 şi 5 vehicule. Şi probabil că această creştere a numărului de companii licenţiate – care la prima vedere poate părea ciudată în contextul pandemiei – se explică tocmai prin faptul că pe acest segment de piaţă extrem de mare şi de volatil apar tot timpul firme noi, atrase de oportunităţile de business, şi dispar altele.
Şi parcul auto licenţiat a crescut cu aproape 7.000 de unităţi – potrivit informaţiilor furnizate de Autoritatea Rutieră Română – ajungând la finele lui 2020 la 163.404 vehicule. Dintre acestea, 116.739 se află în proprietate, 20.459 fac obiectul unor contracte de leasing, iar 25.884 sunt închiriate.
Din punct de vedere al vârstei flotei naţionale de transport marfă, 35.470 dintre vehicule, adică aproape un sfert (22%), au până la 5 ani vechime, iar 43.771, reprezentând 28%, au între 6 şi 10 ani. Restul de jumătate din parcul auto de marfă este împărţit între vehicule având 11-15 ani – 46.137 de unităţi (29%), 15-20 de ani – 24.021 vehicule (15%) şi peste 21 de ani vechime – 9.972 (6%).