Ministerul german al transporturilor (BMVI) a anunţat finanţarea a trei proiecte care dezvoltă acţionări prietenoase cu mediul pentru vehiculele comerciale, în valoare totală de 24,4 milioane de euro.
„Prin integrarea acționărilor alternative, ne îndreptăm spre activităţi logistice fără emisii. De aceea, sprijinim companiile să realizeze tehnologii de acționare durabilă și să le utilizeze. Întrebarea nu este dacă, ci când vor fi competitive în transportul rutier de marfă acţionările electrice şi cu pile de combustibil. Abordăm în mod activ această problemă, deoarece aproximativ 90% din emisiile de CO2 din transport provin din traficul rutier, iar camioanele reprezintă o treime din acestea“, spune ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer.
Proiectul SeLv, aparţinând RWTH Aachen, care primeşte o finanțare de circa 16,9 milioane de euro, se concentrează pe dezvoltarea unui sistem de acționare modular bazat pe celule de combustibil care să permită conversia camioanelor grele cu acţionare clasică, indiferent de producător, de vehicule vechi sau noi.
Proiectul HyLightCOM, al Opel Automobile GmbH, primeşte o finanţare de aproximativ 5,7 milioane de euro. Acesta se concentrează pe dezvoltarea unui vehicul comercial ușor cu motor pe hidrogen și testarea a cinci prototipuri, ca bază pentru producția de masă programată din 2025.
Pentru proiectul Scale-e-Drive, Daimler Truck AG și Universitatea din Kassel primesc circa 1,8 milioane de euro, fonduri dedicate dezvoltării şi testării vehiculelor comerciale electrice cu baterii, cu o greutate brută între 3,5 t și 7 t.