Kenworth a livrat recent două prototipuri de autotractor Kenworth T680 – echipate cu un sistem de propulsie hibrid-electric în serie – către Total Transportation Systems Inc. (TTSI) din California de Sud.
Cele două autotractoare T680 sunt camioane electrice Kenworth de a doua generație, cu autonomie extinsă. Acestea pot rula în modul zero emisii pe baterii pe o distanţă de 48 km și pot reîncărca bateriile în timp ce conduc cu un generator alimentat de un motor cu gaz natural cu emisii aproape zero. Camioanele au fost construite în cadrul unui proiect finanțat de California Climate Investments și Fondul de Reducere a Gazelor cu efect de seră (GGRF) și administrate prin Consiliul pentru Resurse Aeriene din California și Districtul de Management al Calității Aerului din coasta de sud.
Cele două vehicule hibrid-electrice Kenworth T680 utilizează motorul cu emisii Cummins Westport L9N Near Zero (NZ) alimentat de gaz natural comprimat (CNG) care conduce un generator pentru a extinde autonomia bateriei camionului. Camionul folosește baterii litiu-ion pentru a-și atinge nivelul de emisii zero și pentru a suplimenta puterea de la generator atunci când merge în rampă.
Capacitățile de gestionare și control ale energiei sistemului asigură faptul că energia generată de motor și sistemul de frânare regenerativă este aplicată în mod corespunzător prin intermediul motorului electric, rezultând un consum mai redus de combustibil. Testele recente care au comparat camionul electric cu extindere de gamă cu un camion care utilizează un sistem de propulsie convențional pe gaz natural au arătat o îmbunătățire cu 23% a consumului de combustibil și o reducere cu 18% a emisiilor de CO2.