Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de Poluare Atmosferică al Consiliului Național Italian de Cercetare (CNR), care a evaluat impactul utilizării biometanului comprimat, derivat din fracția organică a deșeurilor solide municipale (OFMSW), asupra mediului. Biometanul a fost comparat cu motorina și gazul natural comprimat, combustibili tradiționali, folosiți pentru alimentarea vehiculelor de colectare a deșeurilor în zonele urbane.

Scenariul de referință pentru studiu a fost piața italiană, cunoscută pentru numeroasele stații de alimentare cu GNC, datorită numărului mare de vehicule alimentate cu metan, unul dintre cele mai mari din Europa. Analiza a evaluat impactul producției și utilizării combustibililor, excluzând construcția și întreținerea instalațiilor și infrastructurii, pentru a compara strict combustibilii. De asemenea, studiul a investigat captarea CO₂ în lanțul de producție și mixul energetic folosit pentru alimentarea diferitelor procese industriale.

Astfel, rezultatele acestuia au arătat că biometanul comprimat poate juca un rol decisiv în decarbonizarea transporturilor și reducerea poluării aerului în zonele urbane. Studiul indică o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de până la 96%, comparativ cu motorina și o reducere a emisiilor de oxizi de azot de până la 72%. Aceste reduceri semnificative contribuie la atingerea obiectivelor de neutralitate carbonică stabilite la nivel european.

Cele mai bune rezultate au fost obținute atunci când toate etapele lanțului de producție a biometanului comprimat, de la gestionarea deșeurilor municipale solide (fracția organică) la digestia anaerobă, modernizare, captarea CO₂, comprimarea biometanului și realimentarea vehiculelor, au avut loc pe același amplasament. Toate procesele au fost alimentate cu energie produsă prin arderea biogazului generat tot pe amplasament.

„Suntem onorați să sprijinim cercetarea în domeniul tehnologiilor sustenabile care sunt cu adevărat capabile să ne ajute să realizăm decarbonizarea într-un mod eficient și productiv. La IVECO, am crezut întotdeauna în beneficiile biometanului, o resursă matură din punct de vedere tehnologic pentru întreaga noastră gamă și pentru misiunile multiple ale clienților noștri. Studiul condus de CNR confirmă că utilizarea bio-GNC este o soluție sustenabilă și poate genera o economie circulară dezirabilă, extrăgând valoare din deșeuri și materie organică pentru a furniza combustibil pentru colectarea deșeurilor în sine, fără a compromite capacitățile operaționale ale vehiculelor.”,

a declarat Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development.

În așteptarea activării de către Agenția Vamală din Italia a platformei telematice unde firmele de transport rutier de mărfuri trebuie să depună cererile pentru creditul fiscal de 20% pentru achiziția de gaze naturale pentru vehiculele comerciale, prevăzut de Legea 34 din 27 aprilie 2022, Agenția de Venituri a publicat câteva clarificări privind beneficiile acordate prin ultimele două decrete de sprijin, al treilea și al patrulea, care, și ele, presupun intervenții asupra consumului de gaze, atât de către companiile mari consumatoare de energie, cât și de către cele care consumă mai puțin.

În acest document, agenția precizează că până în decembrie 2022 sunt incluse și companiile de transport care utilizează gazul natural, comprimat sau lichefiat, drept combustibil pentru camioane. Pentru cheltuielile din al doilea trimestru (aprilie-iunie), creditul fiscal de 25% trebuie utilizat până la 31 decembrie 2022, iar pentru al treilea trimestru (iulie-septembrie) creditul este tot de 25%, cu termen de utilizare 30 iunie 2023. Pentru ultimul trimestru, creditul fiscal crește la 40%, cu termen limită de utilizare pe 30 iunie 2023.