Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gazul, singura soluție sustenabilă funcțională din prezent, are și minusuri importante

Transportatorii vor fi forțați să optimizeze și de acum înainte costurile, după toate eforturile făcute deja. Aceasta a fost concluzia unui webinar organizat recent de asociația poloneză de transport și logistică TLP, în care au fost analizate activitatea din 2020, principalele provocări din domeniu și perspectivele de dezvoltare pe termen scurt și mediu.

Din acest punct de vedere, al încercărilor de optimizare a costurilor, merită amintit faptul că până în 2023 există o scutire de taxe de drum în Germania pentru vehicule CNG și LNG, ceea ce i-a făcut pe unii operatori polonezi să investească deja în astfel de vehicule, deși părerile în legătură cu ele sunt încă împărțite: pe de o parte, infrastructura de alimentare nu este deloc suficientă, existând circa 450 de stații în Europa și numai nouă în Polonia, și nici măcar acestea nu sunt toate accesibile public, și, pe de altă parte, prețul unui camion pe gaz este mai mare decât al unuia diesel și, din cauza iernii grele din Europa și a cererii din Asia, prețul gazului nu a fost atractiv în ultimele luni.

Totuși, trebuie subliniat faptul că, având în vedere cerințele legate de sustenabilitate, clienții pot acorda o importanță tot mai mare mediului și pot cere flote mai puțin poluante, iar pentru camioanele grele propulsia pe gaz este în prezent singura soluție funcțională.

Articole similare

Ad