Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carburantul HVO100 de la Eurowag, o alternativă imediată pentru reducerea emisiilor în transportul rutier comercial

Eurowag, principalul furnizor european de soluții de transport rutier integrat, pune la dispoziția transportatorilor biocarburantul HVO100, o soluție pentru cei doresc să își reducă imediat emisiile produse de transportul rutier comercial (CRT) fără a investi într-o nouă flotă.

Motorina regenerabilă HVO100 este acum disponibilă la stațiile de alimentare din Cehia, Slovacia și Austria, cu potențial în transportul de marfă, fiind compatibil cu motoarele diesel Euro 6, ceea ce face implementarea de soluții cu emisii scăzute mult mai ușoară. Comparativ cu motorina convențională sau cu alte soluții cu emisii scăzute sau zero, precum bioLNG sau propulsie cu baterii sau cu hidrogen, HVO100 este cel mai sustenabil carburant de pe piață și reduce emisiile de CO2 cu până la 90%. De asemenea, oferă avantaje semnificative în privința emisiilor de particule, hidrocarburi cu 30%, emisiile de monoxid de carbon cu 24% și mai puțini cu 9% oxizi de azot.

„Cu presiunea generală de reducere a emisiilor de-a lungul lanțului de aprovizionare și accentul tot mai mare pe ESG, este esențial ca transportatorii să poată îndeplini aspirațiile clienților lor pentru o sustenabilitate mai bună și o amprentă de carbon mai mică. Într-adevăr, realimentarea cu HVO100 în loc de motorina convențională este o abordare foarte eficientă: dacă transportatorii aleg această direcție, aceștia pot începe să reducă emisiile aproape imediat, folosind camioanele cu motor cu ardere internă existente, fără a fi nevoie de nicio intervenție la vehicul. HVO100 înlătură astfel o barieră majoră, care, în cazul altor carburanți cu emisii scăzute sau zero, necesită investiții uriașe în flotă.”,

a explicat Dávid Halász, șeful Departamentului de Carburanți Alternativi la Eurowag.

Cu toate acestea, potențialul HVO100 este îngreunat de lacunele legislative, inclusiv de prețul relativ ridicat și, deocamdată, de disponibilitatea limitată. În multe țări europene și la nivelul UE, așa cum în Republica Cehă și Slovacia, legislația nu susține suficient acest carburant regenerabil. Spre exemplu, în Republica Cehă și Slovacia, motorina fosilă mult mai dăunătoare pentru mediu este similară accizelor ca și motorina regenerabilă. Pentru o schimbare, legislația UE ia în considerare în primul rând tipul de propulsie/motor al vehiculului, nu carburantul specific și emisiile asociate acestuia. Lipsa materiilor prime din care este produs HVO100 (în primul rând ulei vegetal și grăsime animală) și numărul scăzut al rafinăriilor de producție reprezintă o barieră pentru extinderea utilizării acestui carburant regenerabil.

„Dacă HVO100 urmează să devină un carburant disponibil pe scară largă, cel puțin inițial, este nevoie de sprijin legislativ pentru a nu mai fi doar un mijloc oarecum marginal de reducere a emisiilor, care este încă folosit mai ales în țările bogate și „conștiente” în privința problemelor de mediu. HVO100 ar trebui să reflecte beneficiile sale de mediu, nu să reproducă motorina fosilă, care produce mult mai multe emisii. O astfel de mișcare ar oferi HVO100 șansa de a concura mai bine cu carburanții fosili din punct de vedere al prețului, făcând această soluție ecologică mult mai atractivă pentru transportatori. La Eurowag, vedem cum companiile de transport devin foarte interesate de acest carburant, în principal datorită cererii de transport sustenabil și cu emisii reduse de la proprii clienți finali. Cu toate acestea, din cauza inexistenței stimulentelor legislative, nu există încă o singură stație de alimentare care să ofere alimentare cu HVO100 pur în aceste țări.”,

a adăugat Dávid Halász.

Eurowag a adaptat toate stațiile sale de alimentare pentru a oferi HVO100, ceea ce a implicat o anumită investiție, deoarece motorina regenerabilă trebuie să aibă propriul tanc complet curățat și pistol separat de realimentare. HVO este adesea folosit ca aditiv la motorina fosilă pentru a îmbunătăți fiabilitatea motorului pe vreme rece și pentru a reduce emisiile. Din 2022, HVO100 poate fi găsit la stațiile rețelei de acceptare Eurowag din Benelux, Scandinavia și Italia, precum și la stațiile proprii Eurowag care au deja HVO100 din Cehia, Slovacia și Austria. În prezent, clienții Eurowag pot alimenta cu HVO100 în peste 140 de stații din 9 țări, iar toate stațiile de service Eurowag sunt pregătite pentru o implementare foarte rapidă a biocarburantului HVO100, dacă legislația țării sau cererea clienților deschid acest drum.

„Stațiile de alimentare Eurowag sunt proiectate să ofere HVO100 aproape imediat și fără costuri mari. Dacă există cererea clienților pentru acest carburant, susținută, de exemplu, de o reducere a accizelor în comparație cu motorina convențională, suntem gata să răspundem rapid.”,

afrimă Dávid Halász.

Eurowag este implicată de mult timp în reducerea emisiilor din transportul de mărfuri. În 2023, compania a reușit introducerea a două noi stații GNL, concentrându-se și pe electromobilitate. Eurowag își propune să ofere clienților un portofoliu complet de servicii în domeniul mobilității ecologice. Mai multe informații despre serviciile oferite în domeniul carburanților convenționali și alternativi pot fi găsite pe site-ul companiei.

Articole similare

Ad