Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLN vrea controale mai stricte și sprijin pentru achiziția vehiculelor verzi

Asociația olandeză de transport și logistică TLN insistă ca autoritățile de control din această țară (SZW – pentru combaterea angajării ilegale și a exploatării forței de muncă – și ILT – Inspectoratul pentru Mediu și Transport) să efectueze verificări mai stricte ale camioanelor din trafic și ale firmelor de transport și pledează pentru restituirea către această industrie a taxei plătite pentru camioane. Asociația își dorește controale mai inteligente, orientate spre risc, și atât fizice, cât și digitale, pentru a opri denaturarea pieței de către firmele care nu respectă reglementările din domeniu și a crește vizibilitatea și șansele ca acestea să fie depistate, și arată că ILT nu face decât extrem de rar controale fizice.

De cealaltă parte, politicienii arată că guvernul olandez a alocat 50 de milioane de euro pentru SZW, pentru aceste controale, și recunosc faptul că acum se află la un nivel foarte scăzut de verificări ale timpilor de condus și odihnă.

În ceea ce privește taxa pentru camioane, și guvernanții olandezi sunt de părere că aceasta ar trebui redirecționată spre transport, pentru ca firmele din domeniu să-și permită investiții uriașe în tehnologii verzi și sustenabile, dar și că un nou guvern ar trebuie să crească sprijinul financiar oferit transportatorilor, pentru ca ei să înceapă această etapă de tranziție spre servicii tot mai ecologice. În prezent în Olanda există 160 de camioane electrice, dar este nevoie de cel puțin 5.000 pentru a asigura aprovizionarea orașelor în care va trebui să se circule cu mașini fără emisii. Iar investiția pentru acestea se ridică la aproximativ 300 de milioane de euro.

Ca o măsură de sprijin, programul electoral al D66 (formațiune care, după numărarea voturilor de până pe 17 martie, avea 16% din locurile în parlament) susține, printre altele, că taxa pentru camioane trebuie să fie returnată industriei de transport.

Articole similare

Ad