Din dorința de a crește disponibilitatea vehiculelor clienților săi comerciali, pentru care fiecare zi de blocare a vehiculelor în service aduce pierderi însemnate, Ford lansează Liive, un serviciu conceput pentru a ajuta operatorii de vehicule comerciale Ford să își mărească productivitatea prin maximizarea timpului de funcționare a vehiculului.
Conectând clienții cu rețeaua Transit Center și cu producătorul, sistemul folosește date despre vehiculul din flota oricărui client în timp real pentru a-i optimiza individual productivitatea.
Aproximativ 500.000 de vehicule comerciale Ford conectate funcționează deja pe drumurile europene, iar până la mijlocul lui 2022 numărul s-ar putea dubla.
FORDLiive va fi disponibil gratuit, însă clienții trebuie să aibă aplicație FordPass Pro (disponibil pentru companiile cu până la cinci vehicule) sau un sistem Ford Telematics, disponibil pe bază de abonament.
Pentru a se asigura că fiecare vehicul este apt de muncă atunci când clientul are nevoie, FORDLiive permite întreținerea inteligentă și programarea mentenanței în cel mai potrivit moment, având posibilitatea de a furniza notificări atunci când este identificată o acțiune care ar putea ajuta la prevenirea imobilizării. „Adoptarea aplicațiilor noastre pentru vehicule conectate crește rapid, dar în prezent acoperă doar o mică parte din totalul vehiculelor conectate. Ne așteptăm ca viteza adoptării să crească dramatic pe măsură ce introducem FORDLiive, iar clienții își dau seama de productivitatea suplimentară pe care aceste aplicații o pot aduce.“
Datele privind „starea de sănătate“ a vehiculului sunt trimise automat de modemul FordPass Connect, oferit standard pentru modelele Transit, Transit Custom, Transit Connect, Ranger și Fiesta Van începând cu jumătatea lui 2019. „Sistemul nu poate fi utilizat pe vanurile neconectate, ci doar pe vehiculele echipate cu modem FordPass inclus. Dar avem capabilități telematice pe care le oferim celorlalte“, a precizat Owen Gregory, director after-sales Ford Motor pentru Europa subliniind că și vehiculele electrice vor putea fi conectate, cu aceleași capabilități, dar și vehiculele care aparțin unor firme de închirieri sau de leasing. Serviciile oferite acum pentru vehicule comerciale vor fi disponibile și pentru cele de persoane. Owen Gregory a menționat că sistemul telematic este oferit flotelor gratuit doar trei luni, pentru jumătate din flotă, pentru testare. Apoi, acesta va fi un produs disponibil pe bază de abonament.
FORDLiive sporește conectivitatea inginerilor Ford prin căști de pilotare VR care „teleportează“ experții Ford în centrele Transit pentru a ajuta la diagnosticarea problemelor complexe și pentru a oferi soluții eficiente, economisind timpul și costul călătoriei fizice. Aceste noi servicii se adaugă la gama variată de asistență precum întreținerea peste noapte, serviciul expres, colectarea și livrarea vehiculelor și service mobil. „Noile centre FordLiive dau acces direct către resursele de specialiști din interiorul Ford, axându-se exclusiv pe menținerea mașinilor clienților pe șosea, prin identificarea și răspunsul rapid la problemele urgente. Vor fi 3 centre operaționale la sfârșit de 2021, acoperind nouă din piețele noastre europene, dar care reprezintă 80% acoperire europeană“, a spus Owen Gregory. Centrele Ford sunt: campusul din Dunton, Marea Britanie, care deservește clienții din UK și Irlanda și centrul din Valencia, Spania, care se va extinde ulterior pentru a acoperi Franța, Italia și Portugalia. Clienții din Austria, Germania și Elveția vor fi deserviți de un al treilea centru, din Köln, Germania, care se va deschide la sfârșitul acestui an. Vor urma piețe suplimentare, iar centrele europene vor beneficia de linii telefonice directe către Dunton pentru asistență mai rapidă și vor emite diagnostice, dacă este necesar.
În România un centru FordLiive este așteptat să funcționeze de la sfârșitul lui 2021, începutul lui 2022.