Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din dorința de a crește disponibilitatea vehiculelor clienților săi comerciali, pentru care fiecare zi de blocare a vehiculelor în service aduce pierderi însemnate, Ford lansează Liive, un serviciu conceput pentru a ajuta operatorii de vehicule comerciale Ford să își mărească productivitatea prin maximizarea timpului de funcționare a vehiculului.

Conectând clienții cu rețeaua Transit Center și cu producătorul, sistemul folosește date despre vehiculul din flota oricărui client în timp real pentru a-i optimiza individual productivitatea.

Aproximativ 500.000 de vehicule comerciale Ford conectate funcționează deja pe drumurile europene, iar până la mijlocul lui 2022 numărul s-ar putea dubla.

FORDLiive va fi disponibil gratuit, însă clienții trebuie să aibă aplicație FordPass Pro (disponibil pentru companiile cu până la cinci vehicule) sau un sistem Ford Telematics, disponibil pe bază de abonament.

Pentru a se asigura că fiecare vehicul este apt de muncă atunci când clientul are nevoie, FORDLiive permite întreținerea inteligentă și programarea mentenanței în cel mai potrivit moment, având posibilitatea de a furniza notificări atunci când este identificată o acțiune care ar putea ajuta la prevenirea imobilizării. „Adoptarea aplicațiilor noastre pentru vehicule conectate crește rapid, dar în prezent acoperă doar o mică parte din totalul vehiculelor conectate. Ne așteptăm ca viteza adoptării să crească dramatic pe măsură ce introducem FORDLiive, iar clienții își dau seama de productivitatea suplimentară pe care aceste aplicații o pot aduce.“

Datele privind „starea de sănătate“ a vehiculului sunt trimise automat de modemul FordPass Connect, oferit standard pentru modelele Transit, Transit Custom, Transit Connect, Ranger și Fiesta Van începând cu jumătatea lui 2019. „Sistemul nu poate fi utilizat pe vanurile neconectate, ci doar pe vehiculele echipate cu modem FordPass inclus. Dar avem capabilități telematice pe care le oferim celorlalte“, a precizat Owen Gregory, director after-sales Ford Motor pentru Europa subliniind că și vehiculele electrice vor putea fi conectate, cu aceleași capabilități, dar și vehiculele care aparțin unor firme de închirieri sau de leasing. Serviciile oferite acum pentru vehicule comerciale vor fi disponibile și pentru cele de persoane. Owen Gregory a menționat că sistemul telematic este oferit flotelor gratuit doar trei luni, pentru jumătate din flotă, pentru testare. Apoi, acesta va fi un produs disponibil pe bază de abonament.

FORDLiive sporește conectivitatea inginerilor Ford prin căști de pilotare VR care „teleportează“ experții Ford în centrele Transit pentru a ajuta la diagnosticarea problemelor complexe și pentru a oferi soluții eficiente, economisind timpul și costul călătoriei fizice. Aceste noi servicii se adaugă la gama variată de asistență precum întreținerea peste noapte, serviciul expres, colectarea și livrarea vehiculelor și service mobil. „Noile centre FordLiive dau acces direct către resursele de specialiști din interiorul Ford, axându-se exclusiv pe menținerea mașinilor clienților pe șosea, prin identificarea și răspunsul rapid la problemele urgente. Vor fi 3 centre operaționale la sfârșit de 2021, acoperind nouă din piețele noastre europene, dar care reprezintă 80% acoperire europeană“, a spus Owen Gregory. Centrele Ford sunt: campusul din Dunton, Marea Britanie, care deservește clienții din UK și Irlanda și centrul din Valencia, Spania, care se va extinde ulterior pentru a acoperi Franța, Italia și Portugalia. Clienții din Austria, Germania și Elveția vor fi deserviți de un al treilea centru, din Köln, Germania, care se va deschide la sfârșitul acestui an. Vor urma piețe suplimentare, iar centrele europene vor beneficia de linii telefonice directe către Dunton pentru asistență mai rapidă și vor emite diagnostice, dacă este necesar.

În România un centru FordLiive este așteptat să funcționeze de la sfârșitul lui 2021, începutul lui 2022.

Piata europeana de vehicule comerciale a fost extrem de afectata de pandemie, in ultimele luni inregistrandu-se o scadere medie a vanzarilor de 40% comparativ cu perioada similara a anului trecut (anumite piete s-au depreciat chiar si mai rau). In ultimele luni, Ford a incercat sa sprijine lupta impotriva coronavirus, punand la bataie flotele de vehicule demo pentru livrari de alimente si de medicamente. In plus, in fabrica din Marea Britanie s-au produs ventilatoare pentru spitale.
Productia de vehicule a fost reluata in mai a.c., insa toti angajatii care pot lucra de acasa inca fac acest lucru. Este imbucurator faptul ca se vede o revenire usoara a pietei, iar campaniile de promovare au fost reluate, au declarat reprezentantii companiei in cadrul unei video-conferinte organizata cu membrii juriului Van of the Year.
Un obiectiv major pentru 2020 a fost ocuparea pozitiei de lider de piata pe segmentul vehiculelor cu sarcina utila de 1 t, dar si consolidarea primului loc pe segmentul pick-up-urilor, unde Ford conduce detasat in vanzari. Si in ciuda conditiilor dificile din piata, aceste obiective au fost atinse. Astfel, in mai 2020, Ford detinea in Europa o cota de piata de 14,3% pe segmentul vehiculelor comerciale, in crestere cu 0,4% fata de mai 2019. Mai mult, special pe segmentul utilitarelor de 1 tona, cota de piata a Ford este de 22,1%, la la pick-up-uri, de 30,6%.
Din cei 160 de carosieri parteneri Ford, peste jumatate dintre ei au oprit activitatea in aprilie-mai a.c. S-a tinut legatura cu clientii care aveau comenzi in curs de executie, pentru a se gasi solutii de acoperire a necesarului de transport. Pentru perioada urmatoare, clientii vor beneficia de asistenta virtuala in vederea alegerii celei mai potrivite configuratii/caroserii.
De asemenea, pe parte de servicii post-vanzare a fost urmata in ultimele luni o strategie centrata pe client, cu servicii „up-time” si timpi rapizi de raspuns pentru orice solicitare. Programul in service-uri a fost facut astfel incat clientii sa nu aiba de suferit, fiind implementat in acelasi timp un nou sistem de lucru, fara atingere, care acum este transferat catre showroom-uri si care face parte din nou cod Customer Care (protejarea clientului). In scurt timp urmeaza sa fie lansata o aplicatie mobila, prin care utilizatorul poate fi informat asupra apropierii reviziilor sau necesitatea altor interventii tehnice si prin care acesta se poate programa simplu si rapid, reducand la maximum perioada de imobilizare a vehiculului. In decursul acestui an urmeaza sa fie lansate si alte servicii „up-time”.