TRATON GROUP a decis să investească 1,6 miliarde de euro în cercetare și dezvoltare pentru e-mobilitate până în 2025. O investiție în e-mobilitate de 1 miliard de euro a fost planificată inițial în această perioadă. În același timp, TRATON reduce investițiile în unitățile convenționale pentru ca acestea să reprezinte mai puțin de o cincime din dezvoltarea produselor sale în 2025. Aceasta înseamnă că până atunci, cota de dezvoltare a produselor dedicată mobilității electrice se va dubla.
„TRATON pune accentul pe camioanele electrice. Această tranziție nu se va întâmpla peste noapte. Se va desfășura gradual, durabil și în conformitate cu extinderea rețelei necesare. Dacă nu există o infrastructură de încărcare, aceasta nu va funcționa”, a declarat Matthias Gründler, CEO TRATON SE.
Brandurile TRATON GROUP și-au stabilit deja obiective concrete pentru 2025 și 2030: vehiculele electrice vor reprezenta aproximativ 10% din vânzările în Europa de unități Scania în 2025, jumătate din noile autobuze MAN fiind, de asemenea, echipate cu un sistem de acționare electrică până la aceeași dată. Până în 2030, fiecare al doilea vehicul vândut de Scania va fi alimentat electric și cel puțin 60% din camioanele de distribuție MAN și 40% din camioanele sale pentru distanțe lungi vor fi cu emisii zero.
Când vine vorba de acționări alternative, accentul principal al TRATON este pe vehiculele electrice cu baterii. Cu toate acestea, tehnologia hidrogenului poate intra în calcul pe anumite nișe. De cele mai multe ori, camioanele pur electrice își vor depăși performanțele cu hidrogenul ca soluție mai eficientă din punct de vedere al costurilor și mai ecologică pentru camioane, în special camioane de cursă lungă. „Acest lucru se datorează faptului că, în comparație cu camioanele electrice alimentate doar de baterii, camioanele cu hidrogen au un dezavantaj major: doar un sfert din producția de energie este utilizată în cele din urmă pentru alimentarea vehiculului, celelalte 3 sferturi fiind pierdute pe parcurs de la sursa de energie la roată”, a explicat Matthias Gründler.
Se spune adesea că aceste camioane cu hidrogen sunt soluția pentru transportul pe distanțe mari și camioanele electrice sunt potrivite pentru aplicațiile pe distanțe scurte. În ceea ce îl privește pe CEO-ul TRATON, aceste observații nu sunt adevărate. În schimb, el crede că profitabilitatea unui camion electric și amortizarea bateriilor sale se reduce la o utilizare constantă și grea. Și acest lucru este valabil mai ales în transporturile de mare tonaj pe distanțe lungi. Acestea fiind spuse, camioanele cu hidrogen sunt, de asemenea, susceptibile să intre pe piață în următorii 10 ani. Luați, de exemplu, autocare pe distanțe lungi, ale căror scurte opriri pe traseu nu sunt suficiente pentru a le încărca îndeajuns. Camioanele pe hidrogen pot juca, de asemenea, un rol în regiunile în care hidrogenul verde este deosebit de ieftin, să zicem în apropierea parcurilor eoliene din Marea Nordului sau în porturi.