Faptul că vehiculele cu combustibili tradiționali vor fi eliminate treptat și înlocuite cu autovehicule cu combustibil alternativ nu mai este în discuție. În timp ce țările din Europa și Asia încă se confruntă cu o scădere a cererii de combustibil, în alte zone precum America de Nord se așteaptă să crească până în 2030. Aceste țări încă se luptă să construiască o infrastructură adecvată de încărcare a vehiculelor electrice, iar consumatorii pur și simplu nu văd încă avantajul de a avea un vehicul electric, ceea ce încetinește creșterea pieței, spune GlobalData.
Svetlana Doh, analist în distribuția de petrol și gaze la GlobalData, comentează: „Faptul că tranziția către vehicule fără combustibili este susținută de multe guverne, marii producători de automobile și companii de petrol și gaze ajută la menținerea cererii generale de combustibil relativ constant până la sfârșitul deceniului. Cu toate acestea, în timp ce în Europa și Asia se așteaptă ca cererea de combustibil să scadă cu 5% până în 2030, în alte regiuni se așteaptă în continuare o creștere a cererii de combustibil. Într-adevăr, în America de Nord, de exemplu, cererea de combustibil va crește cu aproximativ 3% până în 2030.”
Doh continuă: „operatorii de petrol și gaze încearcă diverse strategii pentru a-și găsi propria nișă în afacerea de comercializare a autovehiculelor electrice. De exemplu, Shell are cel mai ambițios plan de a crește numărul de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice până la aproape jumătate de milion până în 2025, în timp ce Total intenționează să ofere un întreg lanț valoric, de la generarea de energie până la fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice. Între timp, Woodside Petroleum intră în activitatea de furnizare a hidrogenului la stațiile de alimentare.”
Sectorul transporturilor reprezintă în prezent aproape un sfert din emisiile de CO2. Procesul de sprijinire a înlocuirii autovehiculelor tradiționale cu benzină cu vehicule electrice la nivel guvernamental este un pas logic.
Doh a concluzionat: „Pentru a-și îndeplini propriile termene în ceea ce privește emisiile de carbon, multe țări au fost în proces de a dezvolta politici care să favorizeze afacerile de vehicule electrice în comparație cu autovehiculele alimentate cu benzină, prin introducerea de stimulente și reduceri de impozite. De exemplu, în SUA, producătorii de autoturisme pot solicita împrumuturi (până la 30%) pentru a-și reface fabricile pentru producția de vehicule cu propulsie alternativă. În prezent, Europa Centrală și de Vest, Japonia, Coreea și China conduc tranziția către vehicule electrice.”