Autoritatea Canalului Suez (SCA) ar urma să piardă peste 10 milioane de dolari din venituri care ar proveni de la liniile de containere care acum redirecționează navele prin Capul Bunei Speranțe. Se pare totuși că eforturile autorităților au dat roade și luni dimineața nava portcontainer a fost eliberată.
Potrivit noilor cercetări Alphaliner, cât timp a fost blocat Canalul Suez, „numărul de nave de tip container care au optat pentru a utiliza ruta Cape și a ocoli Canalul Suez a crescut la un nivel istoric”, incluzând cel puțin 20 de traversări pe Asia-Europa, Europa-Asia și America de Nord pe coasta de est-meserii din Asia. Tarifele Canalului Suez variază în funcție de mărimea navei, de traseul acesteia, de numărul de containere transportate și de proporția de cutii încărcate, dar, de regulă, o navă containerizată complet încărcată de 20.000 teu pe ruta Asia-Europa ar plăti circa 700.000 de dolari în taxe de tranzit.
„Ever Given“, o navă portcontainer lungă de 400 de metri, a eşuat marţi pe diagonala canalului Suez, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, şi a blocat ambele sensuri de navigaţie. Potrivit revistei specializate Lloyd’s List, peste 200 de nave erau blocate vineri la ambele capete şi în zona de aşteptare situată în mijlocul canalului. Se pare că luni dimineața nava a fost eliberată din malurile canalului Suez, alimentând speranțele că această vitală cale maritimă se va redeschide curând. Potrivit presei internaționale cargobotul este în stare aproape completă de plutire și se vor efectua inspecții preliminare înainte de a fi mutat. Motoarele navei au fost pornite și se fac pregătiri pentru a muta Ever Given în zona Marilor Lacuri, a spus o altă sursă. Site-ul de urmărire a traficului maritim vesselfinder.com a schimbat statutul navei în „under way“, confirmând că aceasta nu mai este eșuată.