Când vine vorba de creșterea siguranței vehiculelor, camioanele Mercedes-Benz au fost întotdeauna un pionier în industrie. Compania a investit sute de milioane de euro pe an în cercetare și dezvoltare, pentru sistemele de asistență pentru a oferi o asistență și mai mare șoferilor în activitatea lor și pentru a spori siguranța tuturor utilizatorilor de drumuri. Cele mai recente exemple includ Active Sideguard Assist cu funcția de frânare automată și Active Drive Assist 2 cu funcția automată de oprire de urgență pe care compania le-a prezentat lumii în toamna trecută. Cu efecte imediate, clienții din 24 de țări din UE și piețele din afara UE selectate pot comanda noile sisteme de asistență pentru un număr de camioane Mercedes-Benz pentru care sunt disponibile aceste sisteme. Producția începe în iunie 2021.
Din iunie 2021 Safeguard Assist (S1R) va fi înlocuită pe majoritatea modelelor Actros și Arocs de către noul Safeguard Assist (S1x) echipat cu o altă funcție care ar putea, în anumite circumstanțe, să salveze vieți: Active Sideguard Assist (ASGA), disponibilă din luna de iunie, din producție, nu numai că avertizează șoferul din cauza pietonilor sau a bicicliștilor în partea pasagerului, dar, de asemenea, inițiază o manevră de frânare automată la viteze de până la 20 km/h, aducând vehiculul la o perioadă de așteptare în cazul în care șoferul nu răspunde la tonurile de avertizare. Active Sideguard Assist recunoaște necesitatea acestei intervenții din unghiul volanului și, în mod ideal, împiedică orice coliziune. Mercedes-Benz Trucks este primul producător de camioane din lume care oferă un astfel de sistem cu funcția de frânare activă, aducându-și astfel contribuția la reducerea în continuare a numărului de vătămări grave sau chiar decese cauzate de accidente atunci când vehiculele efectuează un viraj.
Disponibil din iunie 2021, cea mai nouă generație ADA 2 poate face și mai mult: sistemul este capabil să inițieze o oprire de urgență dacă recunoaște că șoferul nu a fost implicat activ în procesul de conducere pentru o perioadă mai lungă de timp, de exemplu datorită problemelor de sănătate. Mai întâi, sistemul avertizează șoferul prin semnale vizuale și acustice să preia controlul volanului. Dar dacă el sau ea nu răspunde după 60 de secunde, chiar și după mai multe avertismente, prin frânare, direcție, accelerare sau de operare a sistemelor de vehicul prin intermediul butoanelor de pe volan, în limitele sale, sistemul poate frîna până când autocamionul se oprește în siguranță pe banda de mers, în timp ce avertizează următoarele vehicule folosind luminile de urgență. Manevra de oprire de urgență inițiată de sistem poate fi oprită utilizând kick-down-ul în orice moment. Dacă autocamionul se oprește, sistemul poate angaja automat noua frână de parcare electronică. În plus, ușile sunt deblocate astfel încât paramedicii și alți respondenți să poată ajunge direct la șofer în caz de urgență medicală.