Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz eActros 600 a trecut cu succes toate testele înainte de începerea producției de serie

Wörth am Rhein găzduiește nu numai cea mai mare fabrică de camioane Mercedes-Benz Trucks, ci, în același timp, și centrul de dezvoltare și testare al producătorului german (EVZ).

Toate testele cu camioane grele sunt efectuate într-o singură locație, pentru aceasta fiind utilizate șase platforme de testare interioare plus și pista din zona exterioară, învecinată direct.

La EVZ, procesele de testare și evaluare fac parte din munca de zi cu zi, indiferent de tipul de propulsie al vehiculelor. Activitățile se concentrează, totuși, din ce în ce mai mult, pe procedurile care vizează sistemele de acționare electrice, pentru camioane pe baterii și cu pilă de combustie pe hidrogen. Este vizată cu precădere seria Mercedes-Benz eActros 600 cu baterii, care este pregătită să intre pe linia de producție de serie.

Clădirea platformei de testare 220 de la sediul EVZ din Wörth găzduiește Multi Piston Bench, un banc de testare unic în lume, folosit la analizarea comportamentului vehiculelor la vibrații cauzate de diferite suprafețe de drum, din perspectiva confortului și siguranța șoferului. Simulările variază de la itinerarii de autostrăzi, drumuri rurale și drumuri cu gropi până la trasee dintre cele mai dificile. Generarea de vibrații în vehicul se realizează pe direcție verticală și longitudinală, folosind amplitudini și frecvențe definite. Scenariile de testare în Multi Piston Bench nu includ doar examinarea instalării stabile a rulmenților și amortizoarelor și a efectului comportamentului lor la vibrații asupra altor componente ale vehiculului, ci și identificarea locurilor înguste unde poate apărea abraziunea, cum ar fi canalele de cabluri și conducte.

În funcție de domeniul de aplicare, examinarea comportamentului la vibrații și rezonanță al vehiculului complet sau al ansamblurilor individuale poate dura între opt și 14 zile.

Pe Multi Piston Bench pot fi testate ansambluri cu până la cinci axe și o lungime totală maximă de 20 m, vehicule cu semiremorci sau remorci cu o lățime de până la 2,50 m, înălțime maximă de 5,30 m, o sarcină maximă pe roți de 8 t și greutate maximă combinată de până la 60 t.

O altă instalație de top este camera de testare climatică, una dintre cele mai puternice din Europa, în care vehiculele sunt testate de la temperaturi extrem de reci până la extrem de calde.

Camera de testare climatică este echipată cu elemente de siguranță, inclusiv un sistem de ventilație a gazelor de eșapament și un sistem de avertizare în cazul în care sunt scăpări de monoxid de carbon, hidrogen sau metan. În cazul unui pericol iminent, trei etape ale sistemelor de avertizare optică și acustică îndeamnă personalul prezente să părăsească imediat incinta și sunt avertizați și pompierii.

De altfel, angajaților le este interzis să acceseze sau să rămână în camera cliatică singuri sau fără îmbrăcăminte de protecție. Întotdeauna sunt prezenți doi membri ai personalului și oricine accesează Camera la temperaturi sub -25 de grade Celsius trebuie să prezinte un certificat medical. Peste +50 de grade Celsius niciun membru al personalului nu se poate afla în camera de testare climatică.

Rezultatele testelor obținute în instalațiile de testare în condiții de laborator sunt comparate în mod continuu cu rezultatele obținute din testele realizate pe drumurile publice, în diferite condiții climaterice. Influența unor factori precum gheața înmuiată de la căldură, efectul radiației solare și condițiile de lumină și vânt nu pot fi reproduse în condiții de testare staționară. Și tocmai de aceea testele se fac în regiuni precum Rovaniemi, la Cercul Arctic din Finlanda, sau Sierra Nevada din Andaluzia, sudul Spaniei. Acest lucru permite ca funcțiile fiecărui sistem individual de operare și de baterie să fie testate pe larg, securizate și optimizate.

Mercedes-Benz Trucks a finalizat testele de vară ale eActros 600 cu baterii electrice pentru transportul pe distanțe lungi încă din vara trecută. Inginerii de testare au petrecut aproximativ cinci săptămâni testând camionul electric cu o greutate brută combinată de 44 t și o sarcină utilă de aproximativ 22 t la temperaturi foarte ridicate, de până la +44 de grade Celsius în sudul Spaniei. Gama de teste s-a extins la funcționarea corectă a sistemului de aer condiționat, performanța sistemului de propulsie electrică și managementul termic al bateriei, până la măsurători în timpul încărcării la stațiile de încărcare rapidă. După finalizarea testelor, camionul prototip a reușit să finalizeze călătoria de peste 2.000 km de la Granada înapoi la centrul de dezvoltare și testare al Mercedes-Benz Trucks din Wörth am Rhein. În Finlanda, în martie 2024, Mercedes-Benz Trucks a finalizat ultimele teste de iarnă ale camionului eActros 600 pentru transport pe distanțe lungi, înainte ca vehiculul să intre în producția de serie, spre sfârșitul lui 2024. În gheață, zăpadă și temperaturi până la ‑35 de grade Celsius, prototipul eActros 600 a trebuit să-și demonstreze nu numai capacitățile sale în exploatare, ci și autonomia suficientă în condiții nefavorabile. În special efectele frigului extrem asupra manevrării, ergonomiei și confortului au fost testate la Rovaniemi, fiind urmărite criterii precum comportamentul la pornire și protecția împotriva frigului a componentelor unității, sistemul de management termic, comportamentul de încărcare și robustețea senzori.

Articole similare

Ad