Producția de vehicule comerciale din Marea Britanie a scăzut cu 45,4% în februarie, cu 4.308 de unități construite, în conformitate cu cele mai recente cifre lansate astăzi de asociația producătorilor și distribuitorilor de autovehicule din UK (SMMT). Fabricarea de vehicule comerciale a intrat în cea de-a cincea lună consecutivă de declin ca urmare a lanțului de aprovizionare deficitar, noilor procese vamale și măsurilor prelungite de blocare în întreaga lume, rezultând în cea mai slabă lună februarie înregistrată.
Din cauza măsurilor de blocare economică în contextul Covid-19 și a distanțării sociale, producția în UK a scăzut cu 36,8%, vehiculele construite pentru export înregistrând o scădere mult mai clară, cu 51,3%, ca urmare a lipsei de componente pe piață (ex. semiconductori).
În ciuda provocărilor, exporturile continuă să reprezinte mai mult de jumătate (52,5%) din vehiculele comerciale construite în Marea Britanie.
Performanța anului până în prezent a scăzut cu 38,3%, cu un deficit de 6.155 de vehicule comparativ cu anul trecut în acest timp, deoarece doar 9.924 de camioane și autobuze au fost construite în primele luni ale anului 2021.
”O a cincea lună consecutivă a scăderii producției de vehicule comerciale din Marea Britanie este o știre sumbră, dar era de așteptat, având în vedere provocările cu care se confruntă sectorul auto. Vehiculele comerciale au continuat să ofere o linie de salvare pentru multitudinea de servicii și sectoare esențiale productive din Marea Britanie, iar cum țara iese în curând din lock-down, această industrie va juca un rol-cheie pentru ca activitatea economică britanică să prindă iar viteză. Acum trebuie să ne asigurăm că aceste vehicule critice continuă să fie produse în Marea Britanie, ceea ce înseamnă punerea în aplicare a măsurilor de asigurare a competitivității noastre globale de producție cu investițiile în competențe, formare și un mediu de afaceri de susținere”, spune Mike Hawes, directorul executiv SMMT.